خبرگزاری کار ایران

نیروهای آمریکا در مرز ترکیه و سوریه مستقر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۸۹

آمریکا در پی درگیری‌های هفته گذشته میان ارتش ترکیه و نیروهای کُرد سوریه، نظامیان خود را برای نظارت به مرزهای مشترک این دو کشور اعزام کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، منابع وابسته به معارضان سوری و فعالان کُرد، جمعه خبر دادند که خودروهای زرهی آمریکایی در حال حرکت به سمت مناطق شمال سوریه در طول مرز پرتنش این کشور با ترکیه مشاهده شدند.

این اقدام چند روز پس از حمله هوایی ارتش ترکیه به نیروهای کُردِ مورد حمایت آمریکا، در سوریه صورت می‌گیرد که بیش از بیست کشته برجای گذاشت.

براین اساس، یک فیلم منتشر شده توسط فعالان سوری روی اینترنت نشان می‌دهد که کاروانی متشکل از خودروهای زرهی آمریکا در حال حرکت در یک جاده روستایی به سمت دهکده «الدرباسیه» هستند که چند صد متر بیشتر با مرز ترکیه فاصله ندارد.

روز چهارشنبه گزارش شده بود که متعاقب حمله هوایی ترکیه به یک مقر فرماندهی نیروهای کرد، درگیری‌هایی در این منطقه بین نیروهای کرد و ارتش ترکیه رخ داده بود. این حمله همچنین ۱۸ مجروح از یگان‌های مدافع خلق که مورد حمایت آمریکا هستند برجای گذاشت. این یگان‌ها در نبرد با گروه تروریستی داعش هستند ولی دولت ترکیه آنها را به دلیل پیوندشان با شورشیان کرد این کشور، گروه تروریستی می‌داند.

«مصطفی بالی» یک فعال کرد در منطقه، گفته است که تحرکات نیروهای آمریکایی عصر جمعه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. به گفته او، اعزام این نیروها از نوار مرزی با عراق گرفته تا منطقه درباسیه در بخش عمدتا کردنشین شرق سوریه ادامه دارد.

این فعال کرد افزود: «نقش آمریکا اکنون بیشتر شبیه یک نیروی حائل بین ما و ترک‌ها در طول نوار مرزی است».

سرهنگ «جان دوریان» سخنگوی آمریکا برای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، حاضر به اظهارنظر در این زمینه نشد. «ردور خلیل» سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» نیز در این زمینه اظهارنظر نکرد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گفته است که به نظر می‌رسد این تحرک نیروها محدود باشد و هدف آن نیز «جلوگیری از درگیری» بین دو طرف است.

اوایل سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا پس از بروز درگیری میان کردهای سوریه و نیروهای نظامی ترکیه وارد شهر منبیج در شمال سوریه شدند که ۵۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز