خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

احتمال «مناقشه‌ای بزرگ» با کره‌شمالی وجود دارد/ عربستان رفتار منصفانه‌ای با ما ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۵۳

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید احتمال مناقشه‌ای بزرگ با کره‌شمالی وجود دارد ولی او علاقه‌مند است که پرونده کره‌شمالی را به صورت مسالمت‌آمیز حل کند.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه در گفت‌وگو با رویترز، گفت که یک «مناقشه بسیار بزرگ» با کره‌شمالی بر سر برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور ممکن است اما او در تلاش است راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کند.

ترامپ، که در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «احتمالش هست که کار ما به یک مناقشه عمده، واقعا بزرگ، با کره‌شمالی بکشد. صد درصد.»

با این حال او افزود که می‌خواهد این بحران را به طور مسالمت‌آمیز حل کند و دولت او مجموعه‌ای تازه از تحریم‌های اقتصادی را آماده می‌کند بی‌آنکه گزینه نظامی را رد کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما خیلی دوست داریم که این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود اما خیلی دشوار است.»

شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه برای بحث درباره کره‌شمالی دیدار کند.

ترامپ در ادامه این مصاحبه همچنین گفت که دولت متبوعش در حال رایزنی با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است تا زمینه را برای دیدارهای احتمالی بررسی کند.

وی با این حال افزود: عربستان سعودی رفتار منصفانه‌ای با آمریکا نداشته و واشنگتن در دفاع از ریاض متحمل هزینه مالی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز