خبرگزاری کار ایران

پنتاگون درباره مشاور سابق ترامپ تحقیق می کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۹۵۱

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مشغول تحقیق درباره مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا مشغول تحقیق درباره این موضوع است که آیا «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور پیش از دریافت مبالغی از دولت‌های خارجی مجوز آن را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده بود یا نه.

«الیجا کامینگز» عضو دموکرات کمیته نظارتی مجلس نمایندگان سندی را در روز پنجشنبه منتشر کرد که به تحقیقات پنتاگون درباره ژنرال فلین اشاره داشت.

اسنادی که او منتشر کرده همچنین نشان می‌دهد که پنتاگون به فلین هشدار داده بود از دریافت پول از دولت‌های خارجی بدون داشتن مجوز اولیه خودداری کند.

نامه پنتاگون پس از آن که فلین در سال ۲۰۱۴ پست خود به عنوان رئیس سازمان اطلاعات دفاعی را ترک کرد، ارسال شده بود.

گزارش می‌شود که او یک سال بعد حداقل ۳۳ هزار دلار به عنوان حق نطق از شبکه «آرتی» روسیه که به کرملین نزدیک است، دریافت کرد. او در یک مراسم مهمانی شام سخنرانی کرد و در جریان آن در کنار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نشست.

کامینگز همچنین نامه‌ای غیرمحرمانه را منتشر کرد که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات دفاعی به کنگره اطلاع داده بود که فلین از قبل برای گرفتن حق‌الزحمه از دولت‌های خارجی مجوز درخواست نکرده بود و بعدا هم دریافت پول‌ها را اعلام نکرده بود.

او گفت این نامه ناقض ادعای وکیل فلین است که می‌گفت درباره سفر مسکو با این سازمان مشورت کرده بود.

فلین در ماه فوریه پس از گمراه کردن «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد محتوای مکالمات با سفیر روسیه در آمریکا مجبور به استعفا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز