خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۰۸

ونزوئلا اعلام کرد که قصد دارد از عضویت در سازمان کشورهای آمریکایی کناره‌گیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دولت ونزوئلا، سازمان کشورهای آمریکایی را که دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار دارد، به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است.

ونزوئلا تصمیم خود را پس از آن علنی کرد که اعضای این سازمان به برگزاری نشستی از وزرای خارجه عضو برای بررسی بحران فزاینده در این کشور رای مثبت دادند.

کشورهای همسایه ونزوئلا نگران افزایش بی‌ثباتی در این کشور هستند.

اعتراض‌های خشونت‌آمیز مخالفان دولت روز چهارشنبه هم در کاراکاس پایتخت ونزوئلا ادامه داشت و یک معترض نیز در این تظاهرات کشته شد.

این معترض در درگیری با پلیس مورد اصابت یک نارنجک اشک‌آور قرار گرفت.

در موج جدید اعتراض‌ها علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور که از ماه گذشته آغاز شده است، تاکنون دست‌کم 30 نفر کشته شده‌اند.

ونزوئلا که با رکود اقتصادی بی سابقه روبه‌روست، در هفته‌های گذشته با راهپیمایی‌های متعدد علیه نیکلاس مادورا، رئیس‌جمهوری چپ‌گرا و جانشین «هوگو چاوز» روبه‌رو است.

بحران سیاسی ونزوئلا با وخامت شرایط اقتصادی در سال ۲۰۱۴ و ناخرسندی مردم آغاز شد و کسب اکثریت پارلمانی توسط احزاب مخالف دولت در انتخابات سال ۲۰۱۵ آن را علنی کرد.

مخالفان با متهم کردن دولت به بی‌کفایتی، فساد و سوء مدیریت اقتصادی، خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهوری شدند.

به تازگی نیکلاس مادورو با برگزاری انتخابات و گفت‌وگو با مخالفان دولت موافقت کرده است اما اعتراض‌ها به کارنامه دولت او همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز