خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

تصمیم مجمع پارلمانی شورای اروپا را به رسمیت نمی‌شناسیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۲۳

رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به تصویب طرح نظارت مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت که این تصمیم کاملا سیاسی است و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه طی مصاحبه با خبرگزاری رویترز در واکنش به طرح نظارت مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت: «این تصمیم که اکنون در مقابل ترکیه اتخاذ شده کاملا سیاسی است. ما چنین تصمیمی را به رسمیت نمی‌شناسیم، هر چند که چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشند. این تصمیم گرفته شده و ما آن را خیلی جدی تلقی نمی‌کنیم.»

اردوغان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با این تصمیم تاکید کرد: «ما چنین تصمیمی را به رسمیت نمی‌شناسیم. هر چند که چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشند، ما آن را خیلی جدی نمی گیریم.»

پیش از این، «بینالی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه نیز در ارتباط با طرح نظارت مجمع پارلمانی شورای اروپا گفته بود: «ما این تصمیم را کاملا سیاسی ارزیابی می‌کنیم. این تصمیم با واقعیت‌های کشور ما منطبق نیست.»

بر اساس این گزارش، مجمع پارلمانی شورای اروپا در جلسه مجمع عمومی بهار ۲۰۱۷ خود در استراسبورگ فرانسه با بررسی گزارش «کارکرد سازمان‌های دموکراتیک در ترکیه»، طرح نظارت بر این کشور را تصویب کرد.

این طرح با ۱۱۳ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع اعضای این مجمع به تصویب رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز