خبرگزاری کار ایران

نقطه ضعف کره‌شمالی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۲۲

کره‌جنوبی در گزارشی اعلام کرد که کره‌شمالی به‌رغم تلاش برای تقویت سامانه‌های پدافند هوایی خود، نمی‌تواند موشک‌های کره‌جنوبی و آمریکایی را ساقط کند

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، تحقیقات کارشناسان در «اندیشکده مشکلات شرق دور در کره‌جنوبی» نشان می‌دهد که پیونگ‌یانگ در حال حاضر نمی‌تواند با سامانه‌های پدافند هوایی‌اش با موشک‌های آمریکایی و کره‌جنوبی مقابله کند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی نوشت، این گزارش کارشناسان در حالی منتشر شد که ارتش کره‌جنوبی در حال تقویت سامانه دفاعی خود موسوم به «Kill-Chain» به‌منظور مقابله با حملات احتمالی کره‌شمالی، است. این سامانه قرار است اوایل سال ۲۰۲۲ آماده شود.

این گزارش تأکید کرده است، کره‌شمالی سامانه سپر ضد موشکی خود را در پیونگ‌یانگ (پایتخت) و اطراف مهم‌ترین پایگاه‌‌های نظامی‌اش رونمایی کرد. کره‌شمالی در ساخت این سپر از تجربه‌های استفاده شده در جنگ کره طی سال‌های ۱۹۵۳- ۱۹۵۰ استفاده کرده است.

کارشناسان می‌گویند پیونگ‌یانگ در حال حاضر ۱۷۹ موشک زمین به هوا از نوع «اس‌آی-۲» و با برد ۳۰ و ۳۸ موشک از نوع «اس‌آی-۵» با برد ۱۵۰ کیلومتر دارد. موشک‌های «اس‌آی-۳» با برد ۱۵ کیلومتر نیز در زرادخانه‌های کره‌شمالی وجود دارد.

کارشناسان کره‌جنوبی می‌گویند که این موشک‌ها قدیمی هستند و به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ قرن گذشته برمی‌گردد و مشخصات این موشک‌ها بسیار متفاوت از موشک‌های «پاتریوت» آمریکا است.

طبق اعلام این کارشناسان، کره‌شمالی در حال نوسازی موشک‌ها و توسعه سکوهای پرتاب موشک است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز