خبرگزاری کار ایران

عزل و نصب‌های جدید در کابینه عربستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۰۷

پادشاه عربستان طی احکام سلطنتی جدید دست به عزل و نصب‌های جدیدی در کابینه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز عربی، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان با صدور احکام سلطنتی جدیدی دست به تغییراتی در کابینه این کشور زد. 

بر اساس این احکام، پادشاه عربستان پسر خود «خالد بن سلمان» را جایگزین «فیصل بن ترکی» سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا کرد.

همچنین در حکمی دیگر، شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان» دیگر فرزند پادشاه عربستان به عنوان مشاور ویژه پادشاه در امور «انرژی، صنعت و معدن» منصوب شد.

«عواد بن صالح العواد» نیز جانشین «عادل الطریفی» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان سعودی شد.

همچنین پادشاه عربستان با کنار گذاشتن «محمد بن ابراهیم السویل»، وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات  از  پست خود، «عبدالله بن عامر السواحه» را جانشین وی کرد.

نکته قابل توجه در این احکام سلطنتی برکناری «خالد العرج»، وزیر خدمات شهری از منصب خود به دلیل سوء استفاده از قدرت و نفوذ و تشکیل کمیته‌ وزارتی تحقیقاتی در این باره و انتصاب «عصام بن سعید» به عنوان وزیر خدمات شهری است.

سرلشکر «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود» به عنوان فرمانده نیروی زمینی تعیین و جانشین «عید بن عواض بن عید الشلوی» شد. الشلوی نیز به عنوان مشاور وزیر دفاع منصوب شد.

«احمد بن حسن بن محمد عسیری» به عنوان معاون رئیس سازمان اطلاعات کل جانشین «یوسف الادریسی» شد.

ملک سلمان همچنین دستور پرداخت دو ماه پاداش به نیروهای فعال در عملیات نظامی علیه یمن از بین منصوبان وزارت کشور،‌ دفاع،‌ گارد ملی و ریاست سازمان اطلاعات کل را نیز صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز