خبرگزاری کار ایران

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در یک نگاه (۱):

ماکرون، بانکداری که عاشق معلمش شد + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۱۰

بانکدار سابق فرانسوی اگرچه نامزد مستقل این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است اما برخی معتقد هستند که وی سابقه انتخاباتی موثر ندارد و همین موضوع می‌تواند مشکلاتی در کمپین وی ایجاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «امانوئل ماکرون» از سایه به کانون توجه در سیاست امروز فرانسه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شده است. او سه سال پیش حتی به سختی به عنوان سیاستمدار شناخته می‌شد.

بسیاری این افزایش چشمگیر توجهات به وی را نتیجه نبود چهره‌های تازه در سیاست سال‌های اخیر فرانسه و برخی دیگر، شکست احزاب سیاسی در جلب نظر مردم را عامل این امر می‌دانند.

«آن فولدا»، روزنامه نگار «فیگارو» که برای نوشتن کتاب درباره ماکرون زندگی او را دنبال کرده است، وی را مرد شایسته‌ای دانسته و گفته است: «وقتی که او شروع به کار کرد اوضاع به نفعش نبود، او به میان مخاطرات پرید. خیلی‌ها کاری که او انجام داد را با ناپلئون بناپارت جوان مقایسه می‌کنند.»

ماکرون، بانکداری که عاشق معلمش شد + تصاویر

این نامزد مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۲ برای پیوستن به کابینه «فرانسوآ اولاند» به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی، مقام خود در بانک روتشیلد را ترک کرد.

وی یک سال پس از پیوستن به کابینه با دفاع از لایحه اصلاحات اقتصادی، خط و مشی خود را مشخص کرد.

همین مساله بود که او را در عرصه اجتماعی جامعه فرانسه مطرح کرد. در آن زمان اعتصاب‌ها و جنبش‌های مردمی بسیاری در مخالفت با این اصلاحات شکل گرفت.

 ماکرون پس از این اعترا‌ض‌ها گفت که جنبش اقتصادی وی برای پایان دادن به شکاف سنتی میان چپ و راست در سیاست فرانسه بوده است.

این سیاستمدار جوان فرانسوی در دنیای شایعات حضوری پررنگ داشته است. دلیل این شایعات ازدواج او با «بریژیت تروینو» معلم سابق خود است که ۲۴ سال از امانوئل ماکرون بزرگ‌تر است.

ماکرون، بانکداری که عاشق معلمش شد + تصاویر

«ماکرون و  همسرش بریژیت تروینو»

یکی از نزدیکان خانواده ماکرون در رابطه با زندگی شخصی آنها می‌گوید: «فکر می‌کنم که این ماجرای عاشقانه فوق‌العاده‌ای بوده است. به علاوه فرزندان برژیت او را بخوبی پذیرفتند. اینها مسائل شخصی آنهاست و من نمی‌خواهم دخالت کنم اما فکر می‌کنم که بسیار زیباست. این سندی از تعهد اوست و همین تعهد را به فرانسه نیز دارد.»

مخالفان این نامزد مستقل، از نداشتن سابقه انتخاباتی ماکرون انتقاد می‌کنند با این حال میزان محبوبیت امانوئل ماکرون برای یک بانکدار سابق بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز