خبرگزاری کار ایران

دستگیری آسانژ «اولویت» دولت ترامپ است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۷۶۲

وزیر دادگستری آمریکا ضمن انتقاد به «خیانت» روزافزون نیروهای امنیتی، بر دستگیری بنیانگذار ویکی‌لیکس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد که دستگیری «جولیان آسانژ» و مبارزه علیه افشای اسناد محرمانه، برای دولت «دونالد ترامپ» در «اولویت» قرار گرفته‌ است.

سشنز اظهار داشت که «خیانت» نیروهای امنیتی به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته و کارشناسان امنیتی نسبت به افزایش شمار افرادی که مدارک سری دولتی را افشا می‌کنند بسیار نگران هستند.

او تاکید کرد که دولت تمامی تلاش خود را برای رفع این معضل خواهد کرد و در صورت نیاز متخلفان را روانه زندان می‌کند.

پیش‌تر روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده بود که مقامات قضایی آمریکا دادخواستی غیررسمی علیه جولیان آسانژ، بنیانگدار ویکی‌لیکس و کارکنان این پلاتفرم تنظیم کرده‌اند. در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده بود که این دادخواست حاوی اتهامات گوناگون، از جمله دزدی اموال دولتی و نقض قوانین جاسوسی، است.

سشنز در پاسخ به این پرسش که آیا گزارش واشنگتن پست صحت دارد، اظهار نظری نکرد.

اخیرا «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، ویکی‌لیکس را به عنوان یک سرویس اطلاعاتی دشمن غیردولتی رده‌بندی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز