خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

روسیه در حمایت خود از اسد بازبینی کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۲۱

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید زمان آن فرا رسیده است که مسکو حمایت خود از «بشار اسد» را بازبینی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در جریان «یک حمله شیمیایی» علیه مواضع شورشیان سوری در «خان شیخون» در استان ادلب سوریه، ده‌ها غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند. ارتش سوریه هرگونه دخالتی در این «حمله» را رد کرده؛‌ وزارت دفاع روسیه گفته نیروی هوایی سوریه به یک زرادخانه دربرگیرنده جنگ‌افزارهای شیمیایی شورشیان حمله کرده‌است.

در حالی‌که، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، عصر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «به نظر ما، اکنون زمان آن رسیده که لازم است روسیه، واقعا به‌طور دقیق ادامه حمایت خود از رژیم اسد را مورد بازنگری قرار دهد.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «تردیدی وجود ندارد که حکومت سوریه تحت رهبری بشار اسد، مسئول این حمله وحشتناک است.»

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دولت سوریه را به این سناریوی شیمیایی متهم کرده و گفته است: «وقت آن است که روسیه به تعهد خود برای نابود کردن سلاح‌های شیمیایی، تا دیگر تهدیدی علیه مردم سوریه نباشد، عمل کند.»

همزمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، گفته است حمله اخیر «قوانین بسیاری را زیرپا گذاشته است» و نگاه به بشار اسد، «بسیار تغییر کرده است».

طبق این گزارش، انتظار می‌رود موضوع سوریه از مسائل اصلی باشد که در گفت‌وگوهای پیش‌رو بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه، رکس تیلرسون و «سرگئی لاوروف» مطرح شود.

تیلرسون قرار است یک هفته دیگر، در روز ۱۲ آوریل، برای نخستین بار در مقام وزیر خارجه آمریکا به مسکو سفر کند. بنا بر بیانیه‌های منتشرشده از سوی آمریکا و روسیه، طرف‌ها بر امنیت جهانی، سوریه، کره شمالی، اوکراین و دیگر مسائل تمرکز خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز