خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت درباره حمله شیمیایی ادلب نشست تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۱۹

شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز نشستی را برای بررسی گزارش‌ها درباره حمله شیمیایی به منطقه‌ای در استان ادلب در شمال غرب سوریه برگزار می‌‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آمریکا، فرانسه و بریتانیا، سه‌شنبه قطعنامه‌ای را در محکومیت آنچه که حمله شیمیایی مرگ‌بار در سوریه ادعا می‌شود، به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده‌اند. 

پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قدرت‌های غربی قرار است در شورای امنیت به رای بگذارند، از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواسته‌ است تا گزارشی ماهیانه در مورد نحوه عملکرد و همکاری دولت سوریه با بازرسان بین‌المللی و پایبندی به تعهدات در رابطه با تسلیحات شیمیایی ارائه کند.

دیپلمات‌ها در سازمان ملل اعلام کرده‌اند که احتمال می‌رود این پیش‌نویس، امروز- چهارشنبه- به رای گذاشته شود.

پیش از این گزارش شده بود که در جریان «یک حمله احتمالی شیمیایی» علیه مواضع شورشیان سوری در خان شیخون، شمال غرب سوریه، ده‌ها غیرنظامی کشته‌ شده‌اند که در این میان دست‌کم ۱۹۹ نفر از قربانیان کودک و ۱۳۳ نفر نیز زن هستند. ارتش سوریه هرگونه دخالتی در «حمله شیمیایی» را رد و تأکید کرده است که هرگز از جنگ‌افزارهای شیمیایی استفاده نکرده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه گفت که برآوردهای ارتش سوریه نشان می‌دهد که ارتش سوریه یک زرادخانه شیمیایی شورشیان را در شهرک «خان شیخون» استان ادلب هدف قرار داده است. 

ژنرال «ایگور کوناشنکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، در این زرداخانه «سلاح‌های شیمیایی تولید می‌شد» از همان نوعی که «در عراق و نیز حلب» استفاده شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نمونه‌های مشابه از حلب را در اختیار بازرسان بین‌المللی قرار داده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در حال حاظر در موقعیتی نیست که به‌طور مستقل گزارش‌های مربوط به «حمله شیمیایی» را تائید کند ولی دبیرکل این سازمان «عمیقا نگران» رخدادهای اخیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز