خبرگزاری کار ایران

ترامپ اختیارات جنگی ارتش آمریکا در سومالی را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۴۰۱

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور دامنه اختیارات ارتش را برای حملات هوایی به مواضع و عناصر گروه تروریستی «الشباب» در سومالی افزایش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاپیتان «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور اختیارات ارتش این کشور را برای حمله به شبه نظامیان در سومالی، گروه شبه نظامی نزدیک القاعده، افزایش داده است.

این سخنگو تصریح کرد، اختیارات تازه ارتش به آمریکا کمک می کند الشباب را از اماکن امنی که برای حمله به منافع یا شهروندان آمریکایی به کار گرفته محروم کند.

همزمان یک مقام دیگر در پنتاگون خاطرنشان کرد که این فرمان جدید بدین معنی است که ارتش آمریکا از این پس مجبور به ارائنه توضیح درباره هرگونه تصمیم برای حملات هوایی نخواهد بود، که بصورت بالقوه به حملات هوایی تهاجمیتری منجر خواهد شد.

گسترش قدرت ارتش همچنین اختیارات بیشتری در تصمیم‌گیری برای اجرای حملات هوایی به ژنرال «توماس والدهازر» فرمانده نیروهای آمریکا در قاره آفریقا خواهد داد.

مقام‌های دفاعی آمریکا به خبرنگاران اعلام کردند کاخ سفید بخش‌هایی از سومالی را دست‌کم برای ۱۸۰ روز آینده منطقه جنگی اعلام کرده است.

بر همین اساس، نیروهای ویژه آمریکایی می‌توانند حتی زمانی که نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی هدف حمله نیستند، الشباب را هدف بگیرند.

آمریکا سال‌هاست برای مقابله با الشباب، به سومالی کمک نظامی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز