خبرگزاری کار ایران

توافق برای تشکیل دولت ائتلافی در مغرب

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۸۶

نخست‌وزیر مغرب از توافق برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «سعد الدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب که از سوی پادشاه این کشور مامور تشکیل دولت جدید شده است، اعلام کرد با پنج حزب از احزاب موجود برای تشکیل دولت ائتلافی جدید به توافق رسیده‌ایم.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر «رباط» پایتخت مغرب اعلام کرد که دولت ائتلافی جدید مغرب علاوه بر حزب عدالت و توسعه مغرب که ۱۲۵ کرسی از مجموع ۳۹۵ کرسی پارلمان را در اختیار دارد، احزاب تجمع ملی آزادگان با ۳۷ کرسی، جنبش مردمی با ۲۷ کرسی، اتحاد قانون اساسی با ۱۹ کرسی، پیشرفت و سوسیالیسم با ۱۲ کرسی و اتحاد سوسیالیسم با ۲۰ کرسی را نیز شامل می‌شود.

العثمانی اعلام کرد که این احزاب امروز –یکشنبه- بر سر نوع ساختار دولت و توزیع وزارتخانه‌ها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

نخست‌وزیر مغرب ادامه داد حزب استقلال مغرب با ۴۶ کرسی از این ائتلاف کنار گذاشته شده است.

وی تاکید کرد حزب «الاصاله و المعاصره» با به دست آوردن ۱۰۲ کرسی به عنوان اپوزیسیون در مقابل دولت قرار دارد.

محمد ششم پادشاه مغرب هفته گذشته سعدالدین العثمانی را جایگزین «عبدالله» بنکیران کرده و وی را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

بنکیران که در انتخابات پیشین توانسته بود اکثریت آرای پارلمانی را به خود اختصاص دهد، طی پنج ماه اخیر موفق به تشکیل دولت ائتلافی با مخالفان نشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز