خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد القاعده در حمله هوایی آمریکا کشته شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۵۰

در حمله هوایی ارتش آمریکا به منطقه ای در ولایت «پکتیکا» در افغانستان یکی از فرماندهان ارشد القاعده کشته شد.

به گزارش ایلنابه نقل از فاکس نیوز، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد در حمله هوایی ارتش آمریکا به منطقه‌ای در ولایت پکتیکا در تاریخ ۱۹ ماه مارس «قاری یاسین» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی القاعده که مسئول مرگ ‌ده‌ها نفر از جمله دو سرباز آمریکایی بود، کشته شده است.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد شواهد موجود نشان می‌دهد قاری یاسین که به نام عدالت، مردم بی‌گناه را هدف قرار می‌داد در این حمله کشته شده است.

قاری یاسین از اعضای ارشد گروه تروریستی القاعده است که روابط نزدیکی با تحریک طالبان نیز داشته است.

وی مسئول حمله تروریستی به هتل «ماریوت» اسلام‌آباد در سال ۲۰۰۸ میلادی است که طی آن دو افسر نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا که در این هتل اقامت داشتند، کشته شدند.

همچنین از وی به عنوان مسئول حمله به اتوبوس حامل تیم کریکت سری‌لانکا در شهر لاهور پاکستان که طی آن شش نیروی پلیس و دو غیرنظامی کشته شدند، نام برده می‌شود.

یاسین در دسامبر سال ۲۰۱۳ یکی از ۱۰ تروریست تحت تعقیب در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز