خبرگزاری کار ایران

فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه:

اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۱۴۲

فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه، گفت که اسرائیل برخلاف درخواست شورای امنیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «نیکلای ملادنف» در گزارشی به اعضای شورای امنیت گفت که اسرائیل «به شکلی نگران‌کننده» با نقض قطعنامه سه ماه پیش شورای امنیت فعالیت‌های شهرک‌سازی زیادی داشته است.

«دنی دانون» نماینده اسرائیل در سازمان ملل، با رد گفته‌های ملادنف گفت که سازمان ملل باید از تمرکز بیش از حد درباره مسائل اسرائیل دست بردارد.

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، رابطه تنش‌آمیزی با اسرائیل داشت و در اقدامی کم‌سابقه قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو نکرد. اما دولت جدید آمریکا منتقد رویکرد دولت پیشین است.

پس از به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، اسرائیل اعلام کرده است که در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی بیش از شش هزار واحد مسکونی دیگر ساخته خواهد شد.

فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه این افزایش ساخت و سازها را، در کنار تغییر قوانین اسرائیل در خصوص شهرک‌های غیرقانونی و اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینیان، «عمیقا نگران‌کننده» خواند.

ملادنف گفت که اسرائیل به این ترتیب چشم‌انداز تشکیل دولت مستقل فلسطینی را از بین می‌برد.

«متیو رایکرافت» سفیر بریتانیا در سازمان ملل که اداره جلسه شورای امنیت را به عهده داشت، تاکید کرد که کشورش به تشکیل دولت مستقل فلسطینی و راه‌حل دو کشور برا حل مناقشه فلسطین متعهد است. نماینده آمریکا در پایان جلسه موضعی نگرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز