خبرگزاری کار ایران

سفیر جدید آمریکا در اسرائیل را بیشتر بشناسید + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۰۴۷

دیوید فریدمن به دلیل نداشتن سابقه سیاسی و دیپلماتیک و با توجه به اینکه خاستگاه اقتصادی دارد همانند ترامپ می‌اندیشد و عمل می‌کند حتی به دلیل یهودی بودن وی بسیاری از تعصبات ضد فلسطینی و ضد مسلمان‌ها می‌تواند برای وی در عرصه بین‌الملل ایجاد مشکل کند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه با ۵۲ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف «دیوید فریدمن» را به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل تایید کرد و این خبر به سرعت در سطوح مختلف توسط رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد.

شاید مخاطبان اخبار بین‌الملل در ابتدا این سوال را مطرح کنند که چرا انتخاب فریدمن به عنوان گزینه انتخابی ترامپ برای هدایت سفارت ایالات متحده در اسرائیل مهم جلوه می‌کند؟ پاسخ کاملاً روشن است، چراکه سفیر انتخاب شده واشنگتن برای استقرار در تل‌آویو همانند دونالد ترامپ هیچگونه سابقه فعالیت سیاسی و دیپلماتیک ندارد و حرفه وی در زمینه حقوق و خصوصاً مباحث مربوط به ورشکستگی (اعم از ورشکستگی شرکت‌ها و اشخاص) می‌باشد که صراحتاً فعالیت فریدمن در عرصه اقتصادی را نمایان می‌کند.

اما موضوع از جایی مهم جلوه می‌کند که پس از بررسی سخنان وی در حمایت از اسرائیل متوجه می‌شویم که سفیر جدید آمریکا که قرار است تا چند روز دیگر در تل‌آویو مستقر شود فرزند یک خاخام ارتودکس یهودی است و از طرفداران سر سخت شهرک‌سازی‌های اسرائیل به حساب می‌آید. فریدمن در حالیکه به شدت از سیاستمداران اسرائیل دفاع می‌کند، با به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل نیز مخالف است.

سفیر جدید آمریکا در اسرائیل را بیشتر بشناسید + تصاویر

وی به حدی به جناح راست و افراط‌گرایان تمایل دارد که بسیاری از حامیان اسرائیل نگرانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بیش از پیش تندرو شده و نهایتاً برقراری صلح با فلسطین با بن بست مواجه شود.

این در حالیست که در آخرین روزهای حضور اوباما در کاخ سفید (دی ماه ۱۳۹۵) شاهد تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل بر علیه شهرک‌سازی‌ اسرائیل بودیم که در این بین رای مثبت روسیه، فرانسه، چین و بریتانیا در یک سوی این قضیه قرار داشت و در سمت دیگر رای ممتنع نماینده آمریکا در شورای امنیت باعث شد تا روابط آمریکا و اسرائیل بیش از پیش خدشه‌دار شود.

سفیر جدید آمریکا در اسرائیل را بیشتر بشناسید + تصاویر

از این جهت پس از سال‌ها اصطکاک بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، انتخاب دیوید فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل توسط دونالد ترامپ نشانه‌ای از تغییر رویکرد دولت تازه آمریکا در قبال اسرائیل محسوب می شود. اکثر دموکرات‌ها در سنا با انتصاب دیوید فریدمن مخالف بودند و تنها دو سناتور دموکرات با انتخاب وی به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل موافق بودند. چراکه بخش اعظمی از دموکرات‌ها معتقدند که ورود فریدمن به تل‌آویو می‌تواند تنش در سرزمین‌های اشغالی و حتی منطقه غرب آسیا را افزایش بدهد.

پیش از این، دونالد ترامپ در زمان معرفی فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل اظهار کرد: "فریدمن دوست دیرینه و مشاوری معتمد برای من است. در حالی که ما ضمن تقویت روابط با متحدانمان برای صلح در خاورمیانه تلاش می‌کنیم، روابط مستحکم او (فریدمن) با اسرائیل، پایه و اساس ماموریت دیپلماتیک او خواهد بود و این یک امتیاز فوق‌العاده برای کشورمان قلمداد می‌گردد."

سفیر جدید آمریکا در اسرائیل را بیشتر بشناسید + تصاویر

دیوید فریدمن در زمانی که ترامپ به خاطر رکود اقتصادی کازینوهایش در شهر آتلانتیک سی تی واقع در ایالت نیوجرسی اعلام ورشکستگی کرد، وکالت رئیس جمهور فعلی آمریکا را به عهده گرفت و در دادگاه از او دفاع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز