خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل واشنگتن و لندن را مسئول نقض حقوق بشر در یمن دانست

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۶۹۹

سازمان عفو بین الملل امروز پنجشنبه آمریکا وانگلیس را به دلیل صادرات اسلحه به عربستان وائتلاف نظامی آن، مسئول افزایش موارد نقض حقوق بشر در یمن دانست .

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سازمان عفو بین الملل امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا و انگلیس با افزایش موارد نقض حقوق بشر و ایجاد مشکلات ویران کننده در یمن از طریق انتقال میلیاردها دلار اسلحه به عربستان ،تلاش های خود را برای مقابله با بحران از بین بردند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است:  از ابتدای درگیری در مارس ( اسفند) ۲۰۱۵ در یمن، واشنگتن ولندن در صدر صادر کنندگان اسلحه به عربستان به ارزش ۵ میلیارد دلار بودند که این میزان بیش از ده برابر ارزیابی های وزارت خارجه آمریکا و وزارت توسعه بین المللی انگلیس است که در بودجه خود برای کمک به یمن طی دو سال گذشته به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار تخصیص داده اند.

لین معلوف مدیر تحقیقات دفتر منطقه ای سازمان عفو بین الملل در بیروت با صدور بیانیه ای گفت: دو سال درگیری در یمن سه میلیون تن را مجبور به فرار از خانه های خود کرده ،زندگی هزاران غیر نظامی را در معرض خطر قرار داده و یمن را به شکاری برای فجایع انسانی تبدیل کرده به طوری که ۱۸ میلیون یمنی نیاز مبرم به کمک های بشر دوستانه دارند.

وی افزود: علی رغم میلیون ها دلار کمک های بشر دوستانه بین المللی به یمن ،چندین کشور هنوز با تداوم ارسال میلیارد ها دلار اسلحه به عربستان، مسئول مصائب مردم یمن هستند.

معلوف تاکید کرد سلاحی که آمریکا وانگلیس به عربستان می دهند برای موارد نقض شدید حقوق بشر استفاده می شود و به وقوع فاجعه انسانی در کشور کمک می کند و این کشورها در حالی صدور مجوز انتقال سلاح جدید به یمن را ادامه می دهند که کمک های بشردوستانه برای کاهش بحرانی که خود آن را به وجود آوردند ارائه می شود.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز