خبرگزاری کار ایران

یونیسف اعلام کرد:

۲۰۱۶؛ بدترین سال برای کودکان سوری

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد، سال ۲۰۱۶ بدترین سال برای کودکان در جنگ داخلی سوریه بود؛ جنگی که طی سال گذشته جان بیش از ۶۵۰ کودک سوری را گرفته و میلیون‌ها نفر از آن‌ها را در آوارگی نگه داشته‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «خرت کپلار» مدیر بخش خاورمیانه صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، امروز- دوشنبه- اعلام کرد، در سال گذشته میلادی شمار «کشته‌ها، قطع عضو و سربازگیری از میان کودکان، به‌طور مشخصی رشد کرده است.»

این مقام سازمان ملل تصریح کرد، در سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۶۵۲ کودک سوری، مستقیما در پی درگیری‌ها در این کشور کشته شده‌اند که از این میان دست‌کم ۲۵۵ کودک، در مدرسه، یا نزدیک مدرسه جان خودشان را از دست داده‌اند.

بر این اساس، بسیاری از کودکان در جریان بمباران و حملات دیگر کشته شده‌اند، ولی شمار قابل ملاحظه‌ای نیز به‌خاطر دسترسی نداشتن به پزشک و خدمات اولیه امدادی، جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش یونیسف دو روز پیش از ششمین سالگرد جنگ داخلی سوریه منتشر می‌شود؛ جنگی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، صدها هزار کشته برجای گذاشته، دست‌کم نیمی از جمعیت کشور را آواره کرده، مناطق عمده اقتصادی و اجتماعی سوریه و شماری از مراکز تمدن آن کشور را در مرز نابودی قرار داده‌ است.

کد خبر : ۴۶۹۲۷۸