خبرگزاری کار ایران

یک منبع محلی در نینوا:

البغدادی در منطقه‌ای مرزی در سوریه دیده شده است

یک منبع محلی در استان نینوا خبر داد که رهبر گروه تروریستی داعش در منطقه‌ «البوکمال» در سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق، دیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش برای مدت کوتاهی در منطقه‌ البوکمال سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق، دیده شد. به گفته این منبع، البغدادی در این منطقه، که همچنان تحت سیطره این گروه تروریستی است، در حال تردد است.

این منبع تصریح کرد، به نظر می‌رسید البغدادی نمی‌تواند به شکل طبیعی صحبت کند و او با یک خودروی بدون محافظ برای اینکه جلب توجه نکند، رفت و آمد می‌کرد.

این منبع، که خواست نامش فاش نشود، افزود، البغدادی در جریان سخنرانی‌‌ای در جمع شماری از هواداران خود از قبیله‌های طرفدارش، از عدم کمک عراقی‌ها از عناصر داعش انتقاد کرده و گفته است فقط عناصر خارجی و عرب داعش در درگیری با نیروهای عراقی حاضر می‌شوند.

این منبع خاطرنشان کرد، داده‌های دقیق اطلاعاتی نشان می‌دهد که البغدادی در منطقه بیابانی واقع در حد فاصل استان‌های الانبار و نینوا به سمت خاک عراق و سوریه در رفت و آمد است.

 پیش از این، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرده بود که رهبر داعش خطبه در سخنانی به‌عنوان خطبه وداع، به شکست داعش در عراق اذعان کرده است.

کد خبر : ۴۶۸۳۳۱