خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا «محمود عباس» را به کاخ سفید دعوت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۶۴

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رئیس این تشکیلات، از او برای دیدار از ایالات متحده دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با محمود عباس، از او برای دیدار از آمریکا دعوت کرده است.

ابوردینه گفت: «دونالد ترامپ از محمود عباس برای دیدار از کاخ سفید دعوت کرده است تا راه‌های از سرگیری روند سیاسی را مورد بحث قرار دهند و بر تعهدش به روند صلح که صلح واقعی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را به ارمغان بیاورد تأکید کرد.»

فلسطینی‌ها نگران رهیافت دوستانه واشنگتن نسبت به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ هستند.

نتانیاهو و ترامپ از روز ۲۰ ژانویه- مراسم سوگند رئیس‌جمهوری آمریکا- تاکنون دو بار با هم تلفنی صحبت کرده‌اند و ماه گذشته نیز نخست‌وزیر اسرائیل از واشنگتن دیدار کرد.

مقام‌های فلسطینی اشاره کرده‌اند که محمود عباس در تماس با دونالد ترامپ، نگرانی‌اش درباره ساخت‌وسازهای اسرائیل در مناطق اشغالی را منتقل کرده و خواستار پیگیری راه حل دو کشور برای حل منازعه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها شده است.

ابوردینه به خبرگزاری فلسطینی «وفا» گفت که «محمود عباس بر تعهدش به صلح به عنوان انتخابی استراتژیک برای تشکیل دولت فلسطینی در کنار دولت اسرائیل تاکید کرده است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل در روز ۱۵ فوریه موضعی دوپهلو درباره سیاست تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی اتخاذ کرد، و این در حالی است که واشنگتن ظرف دو دهه گذشته موضع روشنی در این زمینه داشته است.

ترامپ گفت: «من، هم راه حل دو کشور و هم یک کشور را مدنظر دارم... و آن راه‌حلی را دوست دارم که طرفین به آن تمایل داشته باشند... با هر دو کنار می‌آیم.»

این موضع موجی از بهت و حیرت در جهان عرب و بسیاری از پایتخت‌های اروپایی برانگیخت، و در عین حال اندکی پس از آن «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که کشورش «کاملا» از راه حل دو کشور حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز