خبرگزاری کار ایران

کارشناس آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا: /بخش دوم/

شخصیت ترامپ تدافعی و ستیزه‌جویانه است/ رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۳۶۸

کارشناس علوم سیاسی و تحلیلگر آمریکایی در گفت‌و‌گو با ایلنا به واکاوی رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها پراخت.

«زاخاری الکینز» تحلیل‌گر و استاد دانشگاه آمریکا در حوزه علوم سیاسی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها از شخصیت این رهبر جدید آمریکایی سخن گفت. 

الکینز که تحقیقاتش بر حوزه دموکراسی و هویت ملی متمرکز است، در خصوص رویکرد متفاوت ترامپ نسبت به رسانه‌ها و طبقه‌بندی‌های ویژه و برچسب‌زنی‌های مکرر گفت: «به باور من شما باید وی را از منظر روانی تحلیل کنید. موضع ترامپ بسیار دفاعی بوده و این شیوه و رویکرد وی، در تجارت و باقی امور زندگی شخصی او نیز مشهود است. ترامپ این رویکرد را با خود به جایگاه ریاست‌جمهوری برده و ابدا فکر نمی‌کنم که هیچ‌گونه درک متقابل و صحیحی از شیوه‌های تعامل حکومت و به خصوص رئیس‌جمهوری با رسانه‌ها داشته باشد. این موضوع‌ها از جمله مسائلی است که باعث حرکت و اتخاذ چنین رویکردی از سوی وی می‌شود.»

الکینز در پاسخ به این پرسش‌ که آیا این رویکرد‌ها ممکن است منجر به بروز شکاف‌های خاصی در جامعه آمریکایی شود و عواقبی که این شکاف‌ها ممکن است در پی داشته باشد، گفت: «از دیدگاه خود وی، اتخاذ رویکرد ستیزه‌جویانه و دفاعی در قبال رسانه‌ها نابخردانه و غیرعاقلانه است. من فکر می‌کنم که بسیاری از مردم دوست داشتند با ریاست‌جمهوری به ترامپ فرصتی دوباره بدهند اما کسی فکر نمی‌کرد که وی بر اساس بدترین غرایزش عمل  کند و متاسفانه او چنین کرد. باید بگویم که اساسا دیگر شانس گردهم آوردن گروه‌هایی که به سیاست‌های ترامپ اعتقاد نداشته باشند، تمام شده است ولی من فکر می‌کنم که او تا کنون شمار بالایی از طرفدارانش را از دست داده است. به نظر می‌رسد که دلیل آمار بسیار پایین حمایت از رئیس‌جمهوری در نظرسنجی‌ها نیز همین باشد. متاسفانه وی همچنان به شکاف‌افکنی ادامه داده و در این راستا نیز افراد بسیار زیادی را از چپ و راست از دست می‌دهد.» 

این استاد دانشگاه آمریکا با اشاره به این‌که رسانه‌ها در پیروزی ترامپ نقشی عمده داشتند ولی وی به رویکرد خصمانه در قبال آنها ادامه می‌دهد، گفت: «این مسئله به شخصیت ترامپ مربوط است. او می‌خواهد خود را متزلزل، غیرقابل اطمینان و ناامن جلوه دهد و تا کنون سعی کرده تا دفاعی و خصمانه برخورد کند. در نتیجه به نظر می‌رسد که این تنها جزئی از شخصیت وی باشد. ترامپ کسی است که دوست دارد شخصیت خود را برای همگان به نمایش بگذارد. در نتیجه فکر می‌کنم که تحلیل  اقدام‌های او تنها از عهده یک روانشناس بر می‌آید! »

وی همچنین در خصوص احتمال تغییر آینده این رویکرد‌ها در قبال رسانه‌ها گفت: «نه من به هیچ‌ وجه چنین نظری ندارم، چرا که به احتمال زیاد رسانه‌ها به مقابله با چنین رویکرد‌های خصمانه‌ای ادامه داده و هرچه که ترامپ بیشتر به رسانه‌ها فشار وارد کند، رسانه‌ها نیز متقابلا به وارد آوردن فشار به وی ادامه خواهند داد. چرا که به باور من او بسیار ستیزه‌جو است و به نظر نمی‌رسد که این رویکرد را متوقف کند چرا که وی خود را تحت اعتقاد‌ها و باور‌هایی می‌بیند که منجر به پیروزی او در انتخابات شده است. بنا بر این من فکر نمی‌کنم که شانس زیادی داشته باشد. »

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز