خبرگزاری کار ایران

صدر اعظم اتریش خواستار شد؛

فعالیت انتخاباتی مقام‌های ترکیه در اروپا ممنوع شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۹۷

صدر اعظم اتریش خواستار منع حضور انتخاباتی مقام‌های ترکیه در اروپا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کریستین کرن» صدراعظم اتریش امروز – یکشنبه – خواستار ممنوعیت‌های گسترده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص حضور‌ انتخاباتی سیاست‌مداران ترکیه در کشورهای اروپایی شد.

مقام‌های ترکیه روز شنبه اعلام کردند که به مقابله با مخالفت‌های مقام‌های آلمان و هلند پرداخته و به برگزاری راهپیمایی‌ها با هدف ادامه تشویق ترک‌های ساکن این مناطق به حمایت از همه‌پرسی ۱۶ آوریل برای افزایش قدرت «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه می‌دهند.

کرن در مصاحبه خود که در روزنامه «ولت ام زونتاگ» منتشر شد اعلام کرد که اقدام‌های این چنینی باعث تضعیف حکومت قانون در ترکیه شده، استقلال قوا در این کشور را زیر سوال برده و ارزش‌های اتحادیه اروپایی را نقض می‌کند.

وی همچنین از اتحادیه اروپایی خواست به گفت‌و‌گو‌ها با ترکیه در رابطه با عضویت در این اتحادیه پایان داده و از ارائه کمک‌های چهار و نیم میلیارد یورویی که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به این کشور داده شود، خودداری کند.

صدر اعظم اتریش همچنین گفت: «باید روابط با ترکیه را بدون در نظر گرفتن تصور عضویت  این کشور در اتحادیه اروپایی تصحیح کنیم.»

وی همچنین افزود: «ترکیه در چند سال گذشته بیش از پیش از اروپا فاصله گرفته است و ارزش‌های حقوق بشر و دموکراسی در حال نقض شدن هستند. هم اینک در این کشور، آزادی مطبوعات مساله‌ای ناملموس محسوب می‌شود».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز