خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۴۶

هشدار عراق به ترکیه، ورود ارتش سوریه به تدمر، صدور حکم جدید رئیس‌جمهوری آمریکا تا هفته آینده، کشته شدن برخی از سران داعش در عراق، حمایت روسیه از مذاکرات با مخالفان سوری، رای اعتماد سنا به وزیر پیشنهادی برای تصدی پست وزیر کشور، نامه سرگشاده اساتید انگلیسی در اعتراض به سلب آزادی بیان، مشکل مالی برسر راه ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک و انتقاد رهبر دموکرات‌های آمریکا از سخنان اخیر رئیس‌جمهوری این کشور از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «ابراهیم الجعفری» وزیرامورخارجه عراق به ترکیه هشدار داد که تروریسم دامن همه را خواهد گرفت و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

- سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه چهارشنبه شب وارد شهر تدمر شده است.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده با صدور یک فرمان اجرایی جدید محدودیت‌های که برای استخراج زغال سنگ و تولید کربن با هدف مقابله با تغییرات زیست محیطی اعمال شده بود را لغو می‌کند.

- منابع امنیتی عراق اعلام کردند «ابوطلحه» والی خودخوانده داعش به همراه هشت نفر دیگر از عناصر این گروه تروریستی در شمال استان دیاله و صلاح الدین عراق کشته شده‌اند.

- «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، مذاکرات با هیات معارضان موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» را سازنده خواند.

- مجلس سنای آمریکا با ۶۸ رای موافق در مقابل ۳۱ رای مخالف، «رایان زینک» نماینده جمهوری‌خواه ایالت مونتانا را برای تصدی وزارت کشور تایید کرد.

- بیش از ۲۴۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های انگلیس با امضای نامه سرگشاده‌ای نسبت به سلب آزادی بیان در رابطه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق از دست‌رفته مردم فلسطین به بهانه یهودستیزی در دانشگاه‌های این کشور، اعتراض کردند.

- وزارت امنیت داخلی آمریکا که مدیریت پروژه ساخت دیواری در مرزهای جنوبی این کشور بین آمریکا و مکزیک را بر عهده دارد، اعلام کرده که در شرایط کنونی تنها قادر به تامین ۲۰ میلیون دلار از بودجه ۲۱ میلیارد دلاری این پروژه عظیم است.

- رهبر دموکرات‌های آمریکا در سنای این کشور سخنان رئیس جمهوری آمریکا خطاب به کنگره کشورش را عوام‌فریبانه و نشانه عدم درک او از واقعیت‌ها توصیف کرد و گفت که ترامپ بدلیل عدم انطباق میان حرف‌ها و اعمالش شخصیتی غیرقابل اعتماد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز