خبرگزاری کار ایران

ترامپ در اولین سخنرانی خود در کنگره؛

آمریکا دچار دودستگی شده است/ حاکمیت قانون را در مرزها برقرار می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا در نخستین نطق خود در کنگره، با اعلام اینکه کشورش از نظر سیاسی دچار دودستگی است، گفت، ما «روحیه آمریکایی» را احیا می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز- چهارشنبه- در نخستین نطق خود در کنگره این کشور قول داده است «روحیه آمریکایی» را احیا کند.

ترامپ گفت که «بازگشت دوباره خوشبینی رویاهای غیرممکن را دوباره در دسترس ما قرار داده است» و باعث گشایش «فصل تازه ای در عظمت آمریکا شده است.»

ترامپ خرابکارهای اخیر در قبرستان‌های یهودیان و قتل یک هندی در ایالت کانزاس که ظاهرا با انگیزه نژادی یا نفرت از بیگانگان انجام شد را محکوم کرد.

ترامپ گفت هرچند آمریکا از نظر سیاسی دچار دودستگی است اما «در محکوم کردن نفرت و شرارت در همه شکل‌های زشت آن متحد است.»

به گفته ناظران، دونالد ترامپ در پی شروعی لغزان در یک ماه نخست ریاست‌جمهوری‌اش، در این نطق سعی داشت به بهبود موقعیت خود در میان افکار عمومی کمک کند.

او بر «درستی» تصمیم خود برای خروج از پیمان تجاری ترانس-پاسیفیک و دستور شروع کار بروی دیواری در مرز مکزیک تاکید کرد.

یک ماه نخست دوره ریاست جمهوری ترامپ با حوادث جنجالی از جمله جنگ لفظی با رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی، شکست طرح مهاجرتی او در دادگاه و برکناری یک مشاور ارشد همراه بوده است.

براساس یک نظرسنجی تازه(RealClearPolitics) ، حدود ۴۴ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند عملکرد ترامپ خوب بوده است که پایین‌ترین حد برای یک رئیس‌جمهور در پی اولین ماه کاری است.

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ پس از آنکه معلوم شد درباره تحریم‌های دولت قبلی آمریکا با یک دیپلمات روسیه صحبت کرده و کاخ سفید را درباره آن گمراه کرده است مجبور به استعفا شد. آن محاوره با سفیر روسیه پیش از شروع کار دولت ترامپ انجام شده بود.

کد خبر : ۴۶۴۹۷۰