خبرگزاری کار ایران

ویزای اسرائیل مانع خوشبختی «عروس ترک» شده است

یک زوج ترک‌تبار و فلسطینی‌تبار به دلیل عدم صدور ویزا توسط رژیم صهیونیستی مجبور به تحمل غربت و دوری از خانه و خانواده شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «اوزگه دیاس» همسر ترکیه‌ای «یاسر دیاس» شهروند فلسطینی که از او به عنوان «عروس ترک» یاد می‌شود به دلیل قانون ممنوعیت ویزا که از سوی اسرائیل وضع شده است، نمی‌تواند به خانه‌اش در شهر الخلیل در کرانه باختری بازگردد.

اوزگه اهل شهر «آیدین» ترکیه است و سال 2013 با همسرش در دانشگاه «ارجیس» قیصریه آشنا شده و با هم ازدواج کردند.

او که برای دیدن مادر بیمارش به ترکیه سفر کرده است و به دلیل امتناع سفارت اسرائیل در آنکارا از صدور ویزای او نمی‌تواند نزد همسرش برگردد.

شوهر او ناچارا به اردن در همسایگی فلسطین کوچ کرده است. این زوج جوان که تنها یک سال و نیم در منزل خود در الخلیل زندگی کرده‌اند مجبور به تحمل غربت و دوری از خانه و خانواده شده‌اند.

لینا و نادر دیاس والدین یاسر در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی می‌گویند: بازگشت پسر و عروسم به کشور طبیعی‌ترین حق ماست، اما اسرائیل مانع آن می‌شود. از مقام‌های ترکیه می‌خواهیم که برای بازگرداندن عروس ترکمان به آغوش خانواده‌اش ما را یاری کنند. ما دولتی نداریم و تنها از اردوغان کمک می‌خواهیم.

شاکر، برادر خانواده که مسلط به زبان ترکی است هم تصریح کرد: ما چهار برادر و یک خواهر هستیم که مدتی در قیصریه زندگی کردیم، اما بعد تصمیم گرفتیم به کشورمان بازگردیم. برادرم برای آنکه همسرش بتواند وارد کشور شود تلاش بسیاری کرد و در نهایت هم موفق شد.

حدود یک سال و نیم در اینجا زندگی کردند تا اینکه اوزگه به دلیل بیماری مادرش مجبور شد به ترکیه بازگردد. از آنجایی که اسرائیل برای او ویزا صادر نمی‌کند برادرم هم نمی تواند به فلسطین بیاید. ما شریک هستیم و با این اتفاق از نظر کاری نیز آسیب دیده‌ایم و شرایط مان خیلی سخت شده است.

 

کد خبر : ۴۶۴۳۹۳