خبرگزاری کار ایران

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

ماکرون در دور دوم لوپن را شکست می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۱۱۷

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته، نامزد راست‌افراطی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در دور دوم از نامزد مستقل شکست خواهد خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی‌های منتشر شده در روز یکشنبه، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل فرانسوی به راحتی خواهد توانست در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، «مارین لوپن» نامزد راست افراطی این کشور را شکست دهد.

نظرسنجی‌های انجام گرفته حاکی از آن است که ماکرون به واسطه کناره‌گیری و اعلام حمایت «فرانسوا بایرو» سیاست‌مدار میانه‌رو از وی، موفق شده است در نظرسنجی‌ها در صدر قرار گرفته و از «فرانسوا فیون» نامزد محافظه‌کار پیشی بگیرد.

نظرسنجی‌ انجام گرفته میزان آرای ماکرون را ۶۱ درصد در مقابل ۳۹ درصد آرا لوپن قرار داده است.

هرچند فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق و نامزد راست میانه در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، طبق نظرسنجی‌های دو هفته پیش پیشتاز بود اما رسوایی مالی خانواده‌اش به رقابت‌های انتخاباتی وی آسیب زد و طبق نظرسنجی‌ها وی در دور اول انتخابات موفق به کسب ۱۹ درصد آراء خواهد شد.

تنها دو نامزدی که از بیشترین آراء برخوردار باشند در دور دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

جبهه ملی فرانسه که حزبی افراطی و ضد مهاجران است، پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به دنبال دست یافتن به نتایج مشابهی در فرانسه است.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در تاریخ ۲۳ آوریل سال جاری برگزار خواهد شد و چنانچه هیچ‎‏یک از نامزدها اکثریت آراء را کسب نکنند، دور دوم این انتخابات در تاریخ ۷ مه برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز