خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا توسط رسانه‌های معروف، آزادسازی سه روستا در سوریه، تشدید درگیری‌ها در منطقه «قره‌باغ»، آمادگی انگلیس برای کمک به مصر به منظور مقابله با تروریسم، محکومیت انفجار حمص توسط نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، اعتصاب غذای نامحدود زندانیان کلمبیایی، دیدار وزیر خارجه انگلیس با رئیس‌جمهور مصر، اخراج دو تبعه تونسی از ایتالیا به دلیل همکاری با داعش، مهاجرت تعداد زیادی از قبطی‌های ساکن صحرای سینا، حمله اسرائیل به نوار غزه و کشته شدن ۶ مزدور سعودی از مهم‌ترین رویدادهای خبری ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، رسانه های معروف آمریکایی، تصمیم تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای ممانعت از ورود خبرنگاران «سی‌ان‌ان» و «نیویورک‌تایمز» در نشست‌های روزانه خبری را محکوم کردند.

- ارتش و نیروهای جبهه مقاومت سوریه بر سه روستای دیگر در شرق استان حلب واقع در شمال این کشور مسلط شدند.

- وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد در پی درگیری‌های شدید روز شنبه در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، یک فروند پهپاد نظامی ارمنستان در این منطقه سرنگون شد.

- «بوریس جانسون»  وزیر خارجه انگلیس آمادگی کشورش را برای کمک به مصر به منظور مقابله با تروریسم اعلام کرد.

- «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، انفجار روز شنبه شهر حمص در این کشور را که ده‌ها کشته برجای گذاشت، محکوم کرد.

- حدود ۱۰۰ نفر از اعضای شورشیان «فارک» کلمبیا که در زندان‌های جنوبی این کشور قرار دارند، برای بهبود شرایط زندگی‌ خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

- «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس شامگاه شنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «سامح شکری» همتای مصری‌اش در قاهره دیدار کرد و گفت مصر نقشی کلیدی در برقراری ثبات در منطقه ایفا می‌کند.

- وزارت کشور ایتالیا، روز شنبه از اخراج دو تبعه تونسی مقیم این کشور که مظنون به نزدیکی به محافل افراط‌گرایان و داعش بودند، خبر داد.

- در پی تشدید فعالیت و حملات گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» در صحرای سینا تعداد زیادی از قبطی‌های ساکن این صحرا، مجبور به مهاجرت شدند.

- نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه یورش بردند.

- درحمله نیروهای مردمی و ارتش یمن به مقر مزدوران سعودی دست‌کم ۶ شبه‌نظامی کشته شدند.

کد خبر : ۴۶۳۶۱۳