خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به ممنوعیت ورود به کنفرانس مطبوعاتی کاخ‌سفید/صندلی‌هایی که خالی ماندند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۷۸

رسانه‌ها و شخصیت‌های آمریکایی به اقدام بی‌سابقه دولت این کشور در ممنوع کردن ورود خبرنگاران بعضی از خبرگزاری‌ها به کنفرانس مطبوعاتی کاخ‌سفید، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری‌های عمده و مطرح آمریکایی امروز-شنبه- به شدت از کاخ‌سفید به دلیل ممنوع کردن ورود تعدادی از خبرگزاری‌های مطرح به کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده و آن را «غیر قابل قبول» و «توهین به آرمان‌های دموکراسی دانستند.»

کاخ سفید، روز جمعه بعضی از سازمان‍های مهم خبری را از یک نشست غیررسمی خبری که معمولا پس از کنفرانس روزانه برگزار می‌شود، منع کرد.

«سی‌ان‌ان»، «نیویورک‌تایمز»، «لس‌آنجلس تایمز» و «بی‌بی‌سی» از جمله این سازمان‌ها بودند که به این کنفرانس ثانوی دعوت نشدند. این کنفرانس بدون حضور دوربین‌ها برگزار می‌شود.

رسانه‌های حامی جمهوری‌خواهان مانند «فاکس نیوز»، «وان امریکا نیوز نتوورک» و «بریت‌بارت نیوز» در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشتند.

رسانه‌های دیگری همچون «رویترز»، «نیوز وایر» و «بلومبرگ» در این کنفرانس شرکت کرده و «خبرگزاری فرانسه» در اعتراض به دعوت نشدن، بدون دعوتنامه در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

خبرگزاری «آسوشیتد‌پرس» در اعتراض به این عمل کاخ‌سفید در منفرانس مطبوعاتی حاضر نشد.

«انجمن خبرنگاران کاخ‌سفید» شدیدا از این اقدام دولت ترامپ انتقاد کرده و متعهد شد در این رابطه با کارکنان کاخ‌سفید مذاکره کند.

گوینده خبری شبکه سی‌ان‌ان ممنوعیت ورود تعدادی از خبرگزاری‌ها به نشست مطبوعاتی کاخ‌سفید را اقدامی «غیر آمریکایی» توصیف کرد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: «به نظر می‌رسد کاخ‌سفید به انتشار حقایقی که دوست ندارد به این شکل واکنش نشان می‌دهد.»

بسیاری از خبرگزاری‌ها به مصاحبه «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ‌سفید با «پولیتیکو» در ماه دسامبر اشاره کردند. اسپایسر در این مصاحبه گفته بود دولت ترامپ هرگز یک رسانه خبری را محروم نمی‌کند.

«جان دین» مشاور کاخ‌سفید در زمان «ریچارد نیکسون» رییس‌جمهوری فقید ایالات متحده آمریکا، گفت «ترامپ با این کار متمم اول قانون اساسی مبنی بر آزادی کامل و بی‌قید بیان و مطبوعات را به چالش می‌کشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز