خبرگزاری کار ایران

پلیس مالزی:

از «عامل اعصاب» برای قتل برادر رهبر کره‌شمالی استفاده شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۴۵

پلیس مالزی اعلام کرده که از نوعی عامل شیمیایی عصبی کشنده در ترور برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی استفاده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پلیس مالزی، امروز- جمعه- اعلام کرد که از نوعی عامل شیمیایی عصبی کشنده در ترور «کیم جونگ نام» برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی استفاده شده است.

مقام‌های مالزی می‌گویند که عامل «وای‌ایکس» در صورت مقتول کشف شده است. سازمان ملل متحد این عامل شیمیایی را در فهرست مواد کشتار جمعی ممنوعه قرار داده است.

عوامل شیمیایی «وای» نسبتا پایدار هستند. اماکن آلوده به این مواد باید فورا شسته شوند. فردی که با وی‌ایکس در تماس بوده، باید فورا پادزهر لازم را دریافت کند که مواردی مانند پرالیدوکسیم یا پادزهر آتروپین را در بر می‌گیرد.

در تصاویر برداشته‌شده از لحظه سوءقصد به کیم جونگ‌نام، دیده می‌شود که دو زن در فرودگاه کوالالامپور به او نزدیک شده، یکی از آن‌ها، ماده‌ای را به سر و صورت او می‌مالد و سپس هر دو دور می‌شوند.

پلیس مالزی، بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته در فرودگاه می‌گوید زنی که «ماده سمی» را به صورت کیم جونگ‌نام مالیده فورا به توالت می‌رود. پیش از این در واکنش روز پنج‌شنبه کره شمالی، پرسیده شده بود چرا زنانی که گفته می‌شود در واقعه دخیل بوده‌اند، مسموم نشده‌اند.

در حال حاضر هر دو زنی که در تصاویر دیده شده‌اند، یکی اهل اندونزی و دیگری با گذرنامه ویتنام، بازداشت شده‌اند.

عتقاد عمومی بازرسان بر این است که دست‌کم چهار مظنون دیگر، در همان ساعاتی که واقعه رخ داده، از طریق جاکارتا، دبی و ولادی‌وستوک به پیونگ‌یانگ رفته‌اند.

کیم جونگ‌نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، سال‌ها بود از خاندان کیم رانده شده بود و خارج از آن کشور زندگی می‌کرد. او در حالی‌که در فرودگاه کوالالامپور در انتظار هواپیما برای عزیمت به منطقه ویژه اداری ماکائو -بخشی از مناطق خودگردان جمهوری خلق چین- بود، هدف قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز