خبرگزاری کار ایران

عصبانیت سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از اظهارات قاسمی؛

ایران سیاست‌های منطقه‌ای‌ خود را مورد بازبینی قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۳۵

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات همتای ایرانی خود علیه ادعاهای وزیر خارجه ترکیه در مونیخ گفت که ایران به جای اتهام‌زنی در سیاست‌هایش تجدید نظر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح»، «حسین مفت اوغلو» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه به اظهارات «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ادعاهای اخیر وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در پاسخ به این اظهارات مدعی شد: اظهارات بهرام قاسمی غیرقابل درک و غیرقابل قبول است. کشوری که از فرستادن پناهجویان به میدان جنگ هیچ ابایی ندارد، دیگران را به بی‌ثباتی و نقش‌آفرینی در منطقه متهم ‌می‌کند.

او در ادامه به طور مستقیم به نام بهرام قاسمی اشاره کرد و گفت: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر اینکه سیاست‌های منطقه‌ای این کشور مورد ستایش و عادلانه است، به شدت با نگرانی‌ها و شکایت نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و سازمان همکاری‌های اسلامی در تضاد است.

مفت اوغلو همچنین مدعی شد: انتظار می‌رود ایران گام‌هایی سازنده بردارد و به جای اتهام زنی به کشورهای منتقد، رویکرد خود در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش ایلنا پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به آنکارا پس از آن انجام شد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد، ایران در حال ایجاد و شکاف مذهبی و قومی در خاورمیانه است و ترکیه این را نمی‌پذیرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز گذشته درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه‌ علیه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ترکیه یکی از کشورهای مهم همسایه ما است که از کمک‌های زیادی از جانب ایران به خصوص در زمان وقوع کودتا در این کشور برخوردار بوده است. اما وضعیت آشفته، بی سامان و نگران‌کننده ترکیه باعث شده است که برخی سیاستمداران این کشور در گفتار و رفتار خود ناهنجاری‌هایی داشته باشند، مواضع غیرسازنده‌ای را مطرح کنند و احتمالا به عواقب آنچه که بیان می‌کنند، فکر نکرده‌اند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه به نظر می‌رسد مقامات ترکیه‌ای از روی عصبانیت و در راستای فرافکنی مشکلاتی که اکنون به آن گرفتار هستند، این مواضع را مطرح می‌کنند، گفت: آن‌ها گرفتار گردابی شده‌اند و از طریق این فرافکنی‌ها به نوعی می‌خواهند بر روی مشکلات درونی و بیرونی خود سرپوش بگذارند.

قاسمی با تاکید بر اینکه آنها باید در بیان مواضع خود دقت بیشتری کنند، ادامه داد: ما علاقه‌مند نیستیم که چنین گفتمانی بین ما و ترکیه وجود داشته باشد. ما صبوری می‌کنیم ولی این صبوری حدی دارد و ما امیدواریم آنها در بیان سخنان خود با ذکاوت و هوشیاری بیشتری عمل کنند. امیدواریم که اینگونه سخنان دیگر تکرار نشود و اگر قرار باشد دوستان در ترکیه چنین رویه‌ای را ادامه دهند ما نیز سکوت نمی کنیم و پاسخ چنین اظهاراتی را خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز