خبرگزاری کار ایران

اعتراض مخالفان در اکوادور به طولانی شدن شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۳۲

با طولانی شدن روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در اکوادور، مخالفان حزب حاکم این کشور مقابل مقر شورای انتخابات تجمع اعتراضی تشکیل دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، مخالفان با در دست داشتن پرچم اکوادور شعارهایی علیه حزب سوسیالیست حاکم و «لنین مورنو» نامزد این حزب در انتخابات سر دادند و خواستار سرعت بخشیدن به روند شمارش شدند.

لنین مورنو که در اعلام نتایج اولیه از رقیب خود، «گیئرمو لاسو» پیشی گرفته است، با حضور در جمع خبرنگاران به این اعتراض‌ها انتقاد کرد و گفت: «می‌دانیم که بر اساس پیش‌بینی‌ها در دور اول پیروز خواهیم شد. ما با منشی دموکراتیک و صلح‌طلبانه تا اعلام نتایج نهایی توسط دادگاه ملی انتخابات صبر خواهیم کرد.»

از سوی دیگر گیئرمو لاسو که تا کنون ۲۸ و ۴۳ صدم آرای شمارش شده را کسب کرده است، با انتقاد از طولانی شدن اعلام نتایج گفت: «من به آنها می گویم که اراده مردم اکوادور را به بازی نگیرید. هنوز به آنجا نرسیده‌ایم اما اگر بخواهند با ما بازی کنند، به خیابان‌ها خواهیم رفت. بنابراین بهتر است که دولت مسئولیت‌پذیر باشد.»

تا کنون ۹۱ و پنج دهم درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور شمرده شده است که لنین مورنو از حزب حاکم سوسیالیست با کسب ۳۹ و هفت صدم درصد از رقیب خود گیئرمو لاسو، بانکدار سابق پیش افتاده است.

چپ‌گرایان حزب حاکم امیدوارند با پیروزی در این انتخابات و جایگزینی «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهوری کنونی با لنین مورنو نامزد این حزب، تسلط رهبران چپگرا در آمریکای لاتین را ادامه دهند. در مقابل این جریان، مخالفان در تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه شعار دادند : «ما کوبا یا ونزوئلا نیستیم … کوره‌آ باید برود.»

در صورت عدم موفقیت یکی از این نامزدها در کسب ۴۰ درصد از آرا، دور دوم این انتخابات در تاریخ دوم آوریل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز