خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

سخنان رئیس‌مجلس لبنان درخصوص رژیم صهیونیستی، حمله موشکی نیروهای یمنی به عربستان، درگذشت نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، معرفی مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهوری آمریکا، سخنان رئیس‌جمهوری ونزوئلا درخصوص آمریکا، درخواست معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش بودجه نظامی ناتو، اختلاف ۱۶ درصدی نماینده حزب راست افراطی فرانسه با دیگر کاندیداها، سخنان دبیرکل حزب‌الله در خصوص جنگ سوریه، حمله مسلحانه در استانبول، تسلیم پیام رئیس‌جمهوری روسیه به نخست‌وزیر عراق و سقوط یک هواپیما در مرکز خرید واقع در ملبورن از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه لبنان خاری در چشم اسرائیل شده است، تاکید کرد که همه تلاش‌ها برای اختلاف‌افکنی‌ها بین عرب‌ها و مسلمانان، فقط در راستای تامین منافع این رژیم است.

- یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامی «مستحدث» در منطقه «جیزان» در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

- وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خبر درگذشت «ویتالی چورکین» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل را تایید کرد.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ژنرال «هربرت ریموند اچ.آر مک مستر» را به عنوان مشاور جدید خود در امور امنیت ملی معرفی کرد.

- «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سیاست‌هایی ‌علیه ونزوئلا و برای اینکه به این کشور حمله شود، تحمیل می‌‌شود.

- «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ امیدوار است تا پایان سال آینده میلادی، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هزینه‌های نظامی خود را در این سازمان به میزان دو درصد تولید ناخالص داخلی خود ارتقا دهند.

- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اختلاف «مارین لوپن» نامزد حزب راست‌افراطی «جبهه ملی» فرانسه با دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور به رقمی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد رسیده است.

- «سید حسن نصرالله»  دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه جنگ در سوریه، جنگ با گروه‌های مسلح نیست، تصریح کرد: این جنگ با تعداد زیادی از کشورها و درصدر آنها آمریکا، کشورهای غربی و کشورهای منطقه‌ای است که از گروه‌های مسلح در سوریه حمایت مادی و تسلیحاتی کردند.

- حمله مسلحانه شبانه به یک قهوه‌خانه در استانبول موجب زخمی شدن ۵ نفر شد.

- «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در خاورمیانه، روز دوشنبه پیام کتبی «ولادیمیر پوتین» را تسلیم حیدرالعبادی نخست وزیر عراق کرد.

- یک فروند هواپیمای سبک با ۵ سرنشین در مرکز خریدی در شهر ملبورن سقوط کرد.

کد خبر : ۴۶۲۰۵۵