خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۰۰ کارگر مهاجر در آمریکا اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۳۲

به گزارش رسانه‌های آمریکا، بیش از ۱۰۰ کارگر مهاجر در این کشور به دلیل شرکت در اعتصاب «روز بدون مهاجر» در آمریکا کار خود را از دست داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این افراد، پس از اینکه روز پنجشنبه در سر کار خود حاضر نشدند توسط کارفرماهای خود اخراج شدند.

هدف از این حرکت اعتراضی، برجسته کردن نقش کارگران مهاجر در جامعه آمریکا و اعتراض به سخت‌گیری‌های جدید دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد مهاجران بود.

یک کارفرما در مصاحبه با سی‌ان‌ان تاکید کرد که کارکنان اعتصابی باید «بهای» حرکت اعتراضی خود را بپردازند.

«جیم سروسکی» مدیر یک شرکت ساختمانی «جی وی سی» در کلرادو، که حدود ۳۰ کارگر خود را اخراج کرده، گفت که به هیچ وجه به خاطر انجام این کار متاسف نیست.

سروسکی افزود: «به آنها هشدار داده بودیم که اگر اعتصاب کنند به شرکت آسیب می‌زنند و اگر علیه تیم‌شان اقدام کنند، نمی‌توانند عضوی از آن باقی بمانند.»

تعداد دقیق کارگرانی که در پی اعتصاب‌های پنجشنبه اخراج شده‌اند، مشخص نیست. با وجود این، رسانه‌های آمریکا گزارش‌هایی را در مورد اخراج ده‌ها نفر در ایالت‌های مختلف منتشر کرده‌اند.

در میان اخراجی‌ها، از جمله ۱۲ نفر از کارگران یک رستوران در اوکلاهاما وجود دارند که با شبکه فاکس نیوز صحبت کرده‌اند.

همچنین، شبکه ان بی سی هم از اخراج ۱۸ کارگر یک شرکت نقاشی صنعتی در تنسی خبر داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز