خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است

واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت، سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است که به طور مستقیم تحت امر رهبری ایران قرار دارد. سپاه پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده و اشراف جدی بر اقتصاد ایران دارد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: که کاخ سفید در حال بررسی این مساله است که آیا اخوان‌المسلمین را در کنار سپاه پاسداران مورد تحریم قرار دهد یا نه.

در همین راستا، یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید به واشنگتن‌پست گفته است: «این مساله هنوز به‌طور جدی بررسی نشده است. کاخ سفید به دنبال موضع‌گیری سخت علیه ایران است و حتی ایران را به اعمال تحریم‌های جدید برای موشک‌های بالستیک هم تهدید کرده است.»

یکی دیگر از مقام‌های کاخ سفید نیز گفت: «دولت همچنان به فرمان‌های دوم و سوم و چهارم و پنجم هم فکر می‌کند و من فکر می‌کنم این فرمان‌ها قرار است در موارد مختلف باشد. همه این‌ها در مقابل رفتارهای ایران است. کاری که ما باید بکنیم این است که بفهمیم چه چیزی درست است. ما موارد متعددی را در نظر داریم. آنچه تصمیم داریم اجرا کنیم، متفاوت خواهد بود.»

این در حالی است که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید از گفتن اینکه آیا کاخ سفید قرار است قدمی در این مورد بردارد خودداری کرده است.

اسپایسر در عین حال، مدعی شده است که هیچ کسی نمی‌تواند وعده‌های رییس جمهور برای مقابله با تهدیدهایی که ما با آن مواجه هستیم را زیر سوال ببرد.

واشنگتن‌پست در گزارش خود در توصیف سپاه پاسداران نوشت: سپاه پاسداران یک واحد از نخبگان نظامی ایران است که به طور مستقیم تحت امر رهبری ایران قرار دارد. سپاه پس از انقلاب اسلامی تاسیس شده و اشراف جدی بر اقتصاد ایران دارد. 

این روزنامه مدعی شد: سپاه پاسداران و سپاه قدس هم اکنون نیز در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند. قراردادن این واحد نظامی در لیست تحریم توانایی ایرانی‌ها را برای سفر و دسترسی به سیستم‌های مالی بین المللی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مقام‌های آمریکایی از اینکه تحریم سپاه روابط شکننده ایران و آمریکا را در مواردی نظیر آزادسازی موصل از کنترل داعش تحت تاثیر قرار دهد، نگرانند.

کارشناسان گفته‌اند که گنجاندن اخوان‌المسلمین در فهرست سازمان‌های تروریستی تاثیرات منفی دیگری نیز در پی خواهد داشت؛ این کار می‌تواند روابط آمریکا با ترکیه و اردن به عنوان متحدانش را تحت‌الشعاع قرار دهد چراکه اخوان‌المسلمین یکی از احزاب رسمی در این کشورها به شمار می‌رود.  این حزب ده درصد کرسی‌های پارلمان اردن را در اختیار خود قرار داده است.

کد خبر : ۴۶۱۹۰۲