خبرگزاری کار ایران

جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در پی تشدید تحریم‌های ایران

دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار تحریم‌های بیشتر ایران به خاطر برنامه‌های موشکی این کشور، شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «لیندسی گراهام» عضو کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا طی سخنانی در کنفرانس مونیخ، از طرح سنا برای افزایش تحریم‌های ایران خبر داد.

گراهام گفت: «فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که کنگره، به‌طور مستقیم به رفتاری که ایران خارج از چارچوپ برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، واکنش نشان دهد.»

این سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد که او و دیگر سناتورها قرار است تحریم‌های جدیدی علیه ایران با هدف پاسخگو کردن این کشور درباره اقداماتش اعمال کنند.

«گراهام» با تکرار اتهام‌ها علیه ایران، این کشور را یک «بازیگر بد» خواند و مدعی شد: «باید به ایران بگویم اگر می‌خواهد ما با آنها جور دیگری رفتار کنیم، باید دست از ساخت موشک و آزمایش‌های موشکی که خلاف قطعنامه سازمان ملل است و دست از نوشتن "مرگ بر اسرائیل" روی موشک‌هایشان بردارند. این یک پیام چند وجهی به ایران است.»

از سوی دیگر، «کریستوفر مورفی» از اعضای دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «ما نیاز داریم درباره پاسخ‌های مناسب به آزمایشات موشکی ایران بحث و گفت‌وگو کنیم.»

مورفی افزود: «من تصور نمی‌کنم که درمورد توانایی کنگره برای بحث در مورد برنامه‌های ایران، که خارج از چارچوب توافق هسته‌اس است، اختلاف‌های حزبی وجود داشته باشد.»

مورفی با بیان این‌که آمریکا باید در مورد سطح درگیری در ایران تصمیم بگیرد، عنوان داشت: «ما باید تصمیم بگیریم که آیا باید در مورد جنگ‌های نیابتی ایران و عربستان در منطقه ورود کنیم یا نه.»

طبق این گزارش، تنش‌ها بین آمریکا و ایران بعد از اینکه ترامپ تعدادی از شرکت‌ها و افراد ایرانی را مورد تحریم قرار داد، تشدید شد .

کد خبر : ۴۶۱۸۸۳