خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر سیاسی آمریکایی:

مسکو برای عادی‌سازی روابط با واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد

یک تحلیلگر آمریکایی اظهار داشت که اولویت در حل روابط مسکو واشنگتن با مسائل جزئی‌تر است، لذا طرف روسی ابتدا بایستی رویکرد فعلی را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «توماس گراهام» کارشناس برجسته مسائل سیاسی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا و روسیه در صورت تمایل به عادی‌سازی روابط تیره کنونی، باید قبل از پرداختن به موضوعات اساسی، بحث درباره مسائل کوچک‌تر را مدنظر قرار دهند.

گراهام افزود:«من تصور می‌کنم که مردم برخی مناطق همچون اوکراین و روسیه به دنبال بهبود شرایط و پیشرفت مسائل هستند. البته این‌ها مسائل بسیار پیچیده و سختی است و به نظر نمی‌رسد که ما بتوانیم در آن به سرعت پیشرفت داشته باشیم.»

این صاحب‌نظر آمریکایی افزود:«اگر مسکو تمایل به برقراری و عادی‌سازی روابط با واشنگتن را دارد، بهتر است نخست مسائل کوچک‌تر را مورد بررسی قرار داده که این موضوع به طور حتم منجر به حل مسائل بزرگتر خواهد شد.»‌

وی در ادامه گفت:«ارعاب و تهدید دیپلمات‌های آمریکایی در  روسیه را متوقف کنید، سفیر آمریکا در روسیه را از سوی مقام‌های بلندپایه مورد استقبال قرار دهید و وی را در نشست‌ها با مقام‌های محلی مشارکت و اجازه سفر را به وی بدهید. علاوه بر این‌ها مسکو باید از توقف و اعمال فشار تحریک‌آمیز خود به کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی خودداری کرده و لحن ضد آمریکایی خود در رسانه‌های را تقلیل کند.»

کد خبر : ۴۶۱۷۰۳