خبرگزاری کار ایران

تنش بین مالزی و کره‌شمالی در رابطه با تحقیقات درباره قتل «کیم جونگ نام»

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۶۹۷

نحوه انجام تحقیقات در رابطه با قتل برادر رهبر کره‌شمالی منجر به بروز تنش میان کوالالامپور و پیونگ‌یانگ شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تصاویر منتشر شده از سوی مالزی در رابطه با ترور برادر «کیم جونگ اون»‌رهبر کره‌شمالی منجر به بروز تنش در روابط این کشور و کره‌شمالی شده است. مقام‌های پیونگ‌یانگ، مالزی را در خصوص چگونگی انجام تحقیقات در رابطه با این حادثه متهم کرده‌اند.

مالزی سفیر خود در پیونگ‌یانگ را فراخوانده و از سفیر کره‌شمالی در کوالالامپور خواستار توضیحات در خصوص اتهام‌های منتشر شده مبنی بر «همکاری مالزی با نیرو‌های خارجی»‌ در زمینه تحقیقات در این‌باره شده است.

پلیس مالزی در روز ترور، اقدام به زیر نظر گرفتن همه شهروندان کره‌شمالی که از این کشور در روز حمله به مالزی رفته‌ بودند، کرد. مقام‌های این کشور در این رابطه یک مرد تبعه کره‌شمالی، یک زن ویتنامی،‌ یک زن اندونزیایی و یک مرد مالزیایی را بازداشت کردند.

مقام‌های کره‌جنوبی و آمریکایی، اعلام کرده‌اند که این قتل از سوی ماموران کره‌شمالی انجام گرفته است.

تصمیم مالزی برای انجام کالبدشکافی و همچنین خودداری این کشور از تحویل مستقیم جسد به کره‌شمالی منجر به بروز تنش در روابط دو کشور شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز