خبرگزاری کار ایران

آخرین دستاوردهای عملیات آزادسازی غرب موصل؛ ارتش عراق در ۵ کیلومتری فرودگاه موصل

منابع نظامی اعلام کردند از آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل، ۱۵ روستا و دست‌کم ۹۰ داعشی کشته شده‌اند. نیروهای عراقی در حال حاضر در ۵ کیلومتری فرودگاه موصل قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه نیوز، وزارت دفاع عراق، روز یکشنبه با انتشار تصاویری از حملات هوایی علیه مواضع گروه داعش از آزادسازی ۱۵ روستا و برخی تأسیسات غرب موصل خبر داد.

 سپهبد «حامد مالکی» فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد، در عملیات روز یکشنبه ۹۳ تن از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شدند.

از سوی دیگر، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد، با آغاز عملیات آزادسازی مناطق غربی موصل، ده‌ها عنصر گروه تروریستی داعش به سمت سوریه فرار کردند.

یکی از سخنگویان نیروهای واکنش سریع ارتش عراق به خبرنگاران گفته است که  در ساعات پایانی روز یکشنبه، مناطقی در ۵ کیلومتری فرودگاه را بازپس‌گرفته‌است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، صبح یکشنبه رسما از آغاز عملیات برای بازپس‌گیری موصل از گروه تروریستی داعش در غرب این شهر خبر داد.

رود دجله شهر موصل را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. بخش غربی موصل اگرچه کوچک‌تر از بخش شرقی است اما از لحاظ جمعیت تراکم بالایی دارد و همچنان تحت کنترل تروریست‌های داعشی است. «پاتریک اسکینر» تحلیل‌گر گروه مشاوره امنیتی «سوفان» می‌گوید نبردها در این بخش از موصل «خانه‌به‌خانه، گسترده‌تر و احتمالا خون‌بارتر» از مناطق دیگر شهر خواهد بود.

تروریست‌ها در محله‌های غربی موصل تحت محاصره قرار دارند و شکست آنها در این شهر به منزله فروپاشی داعش در عراق است.

کد خبر : ۴۶۱۶۳۸