خبرگزاری کار ایران

استکهلم از واشنگتن توضیح خواست؛ ترامپ چه پخته است؟

سفارت سوئد در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا خواست درباره اظهارات رئیس‌جمهوری این کشور درباره تهدید تروریستی در سوئد، توضیح دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، سفارت سوئد در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا خواست درباره اظهارات روز شنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور درباره وجود «تهدید تروریستی» در سوئد، توضیح دهد.

«کاترینا اکسلسون» سخنگوی وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای گفت: «ما خواهان آن هستیم که بدانیم مقصود ترامپ چیست، لذا از طرق سفارتمان از واشنگتن خواسته ایم درباره جمله "به آنچه در سوئد رخ داد نگاه بیاندازید"، توضیح دهد.»

از سوی دیگر، «کارل بیلت» وزیر خارجه سابق سوئد در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سوئد؟ تهدید تروریستی؟ به نظرت، (ترامپ) چه چیزی پخته است؟»

براین اساس، دونالد ترامپ، شنبه شب در سخنانی در شهر «ملبورن» ایالت فلورید، به شدت از دادگاه آمریکا به دلیل تعلیق دستور اجرایی‌اش در منع ورود مسلمانان به آمریکا انتقاد کرد. وی در این سخنرانی گفت: «ما می‌خواهیم که امنیت کشورمان را حفظ کنیم. نگاه کنید که چه اتفاقی در آلمان افتاده است. نگاه کنید که شب گذشته (جمعه) چه اتفاقی در سوئد افتاده است، بله سوئد، چه کسی باور می‌کند که در سوئد چنین اتفاقی بیفتد. ببینید چه اتفاقی در بروکسل افتاده است.»

 

کد خبر : ۴۶۱۶۱۵