خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی در اکوادور

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۲۸

شهروندان اکوادور امروز - یکشنبه- برای برگزاری دو انتخابات و یک همه‌پرسی پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، شهروندان اکوادور امروز برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید، معاون رئیس‌جمهوری و همچنین ۱۳۷ عضو پارلمان ملی پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

همچنین اکوادور شاهد همه‌پرسی در خصوص مالکیت یا ممانعت از مالکیت کارمندان و کارگران خارجی توسط شرکت‌های خارجی خواهد بود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری امروز اکوادور هشت نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند که نام «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور فعلی اکوادور که تا ماه می قدرت را در دست دارد، در بین نامزدها به چشم نمی‌خورد.

پیش‌تر قانون اساسی اکوادور هیچ منعی برای حضور یک رئیس‌جمهوری برای کاندیداتوری متوالی برای بار سوم پیش‌بینی نکرده بود که در اصلاحات قانون‌ اساسی در سال ۲۰۱۵ این محدودیت اعمال شد.

«لنین مورنو» معاون سابق رئیس‌جمهوری و نماینده حزب حاکم  که از حمایت گروه‌های چپ نیز برخوردار است، به عنوان شانس اول پیروزی در انتخابات به شمار می‌رود.

«گیلرمو لاسو» بانکدار سابق و نماینده حزب راست که با وعده ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری پا به عرصه مبارزات انتخاباتی گذاشته است، اصلی ترین رقیب مورنو است.

همچنین «سینتیا ویتری» که نامزد جناح راست مسیحی اکوادور است و یک شخصیت فرهنگی با سابقه کار در آموزش و پرورش و مجری در تلویزیون اکوادور نیز هست از دیگر شانس‌های پیروزی در انتخابات است. کاهش مالیات و قیمت برق، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و توسعه زیرساخت‌ها از وعده‌های انتخاباتی ویتری به شمار می‌رود.

برای پیروزی در انتخابات، نماینده پیروز باید بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کند که در صورت عدم موفقیت کاندیداها در اخذ این مقدار رای دو کاندیدایی که بیشترین رای را به خود اختصاص داده‌اند به دور دوم راه پیدا خواهند کرد.

تمامی شهروندان بالای ۱۶ سال اکوادور واجد صلاحیت برای شرکت در انتخابات هستند. شرکت در انتخابات برای افراد باسواد بین ۱۸ تا ۶۵ که ساکن اکوادور هستند، الزامی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز