خبرگزاری کار ایران

وزیر امنیت ملی آمریکا:

نسخه کارآمدتری از فرمان مهاجرتی در حال آماده‌سازی است

وزیر امنیت ملی آمریکا می‌گوید که دولت واشنگتن در حال آماده‌سازی نسخه‌ای «کارآمدتری» از فرمان اجرایی منع موقت ورود به آمریکاست که عاری از مشکلاتی باشد که طرح اولیه در دادگاه با آن مواجه شد.

به گزارش ایلنا، «جان کلی» وزیر امنیت ملی آمریکا، روز شنبه خبر داد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در حال آماده‌سازی نسخه‌ای «کارآمدتری» از فرمان اجرایی منع موقت ورود به آمریکاست که عاری از مشکلاتی باشد که طرح اولیه در دادگاه با آن مواجه شد.

جان کلی در نشستی با موضوع مقابله با تروریسم که روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، تأکید کرد که فرمان اجرایی منع موقت ورود، به گونه‌ای طراحی شده بود که با «توقفی موقتی» به دولت دونالد ترامپ امکان دهد رخنه‌های موجود در سازوکار مهاجرت و بررسی‌ها را نشان دهد.

رخنه‌هایی که به گفته کلی، می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

فرمان مهاجرتی ترامپ که درست یک هفته پس از به قدرت رسیدن او ابلاغ شد، ممنوعیتی سه ماهه را برای سفر شهروندان هفت کشور به آمریکا در نظر داشت و علاوه بر آن برنامه جذب پناهجویان را برای مدت چهارماه و پذیرش پناهجویان سوری را برای همیشه معلق می‌کرد.

اجرای این فرمان پس از آنکه در چند دادگاه فدرال به چالش کشیده شد، نهایتاً در ایالت واشینگتن با حکم یک قاضی فدرال به طور موقت در سراسر کشور معلق شد و مراجعه وزارت دادگستری به دادگاه استیناف در این زمینه هم بی نتیجه بود.

کد خبر : ۴۶۱۱۵۰