خبرگزاری کار ایران

دی‌میستورا:

تاثیر مثبت مذاکرات آستانه بر تحکیم آتش‌بس سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۲۳

نماینده سازمان ملل در امور سوریه از تاثیر مثبت مذاکرات آستانه بر تحکیم آتش‌بس در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز-شنبه- از تاثیر مثبت مذاکرات آستانه بر تحکیم آتش‌بس این کشور خبر داد.

دی‌میستورا تاکید کرد باوجود تحکیم آتش‌بس در سوریه، می‌بایست تلاش‌ها برای آشتی سیاسی در این کشور افزایش یابد.

حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان و سرپرست هیأت ایرانی مذاکرات صلح سوریه امروز (شنبه) پیش از ترک آلماتی در تشریح مذاکرات آستانه ۲ گفت: به طور کلی روند مذاکرات پیشرفت محسوسی داشته است.

او گفت: برای بار دوم بعد از چند سال امکان کنار هم نشستن هیأت تعدادی از گروه‌های مسلح سوری با هیأت اعزامی دولت سوریه به همراه سه کشور ضامن در قالب نشست عمومی اجلاس آستانه ۲ فراهم شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه یادآور شد: فضای نشست عمومی به نسبت نشست نخست (آستانه یک) کمی آرام‌تر و آشتی‌جویانه‌تر بود، بخصوص در ادبیات و نحوه برخورد هیأت‌های سوری.

سرپرست هیأت ایرانی شرکت کننده در این مذاکرات خاطرنشان کرد: ایران از ابتدای بحران معتقد بود که این بحران راه‌حل سیاسی دارد و می‌بایست توافق سوری - سوری ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز