خبرگزاری کار ایران

دادستان مالی فرانسه:

پرونده فساد مالی «فرانسوا فیون» همچنان در جریان است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۴۸۸

دادستان مالی فرانسه از باز بودن پرونده رسیدگی به فساد مالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و همسرش خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دادستان مالی فرانسه اعلام کرد که پرونده اتهام تخلفات مالی فرانسوا فیون و همسرش همچنان باز است. در بیانیه دادستانی که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است که «در حال حاضر و با توجه به موارد زیادی که در جریان تحقیقات بدست آمده است نمی‌توان پرونده را مختومه اعلام کرد.»

فرانسوا فیون، نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه متهم است که همسرش پنلوپ را در یک شغل کاذب بعنوان مشاور پارلمانی استخدام کرده است. بر اساس افشاگری‌های هفته‌نامه «کنرآنشنه» او تحت عنوان این شغل غیرواقعی ده‌ها هزار یورو از بودجه پارلمانی را (اموال عمومی) به همسرش پرداخته است.

انتشار این مطالب موجب کاهش شدید محبوبیت فیون شده است؛ کاندیدایی که پیش تر بخت نخست پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود.

اکنون بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، مارین لوپن٬ نامزد حزب راست افراطی بیش از ۲۵ درصد آراء را در دور نخست به دست خواهد آورد و امانوئل مکرون، نامزد مستقل و به اصطلاح میانه‌رو ۱۹ درصد رای خواهد داشت. در حالی که فرانسوا فیون ۱۸ درصد آراء را کسب خواهد کرد.

براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها میزان آراء «بنوآ امون» نامزد حزب سوسیالیست، تغییر نکرده است. او همچنان ۱۴ درصد رای خواهد داشت، ولی در صورتی که بتواند با جریان چپ رادیکال به رهبری «ژان لوک ملانشون» ائتلاف کند، شانس زیادی برای حضور در دور دوم خواهد داشت. نامزد حزب سوسیالیست پیش‌تر برای وحدت با ژان لوک ملانشون و یانیک ژدو، نامزد حزب سبزهای طرفدار محیط زیست اعلام آمادگی کرده بود.

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۲۳ آوریل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز