خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل به خاورمیانه سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۹۸۳

دبیر کل سازمان ملل متحد برای نخستین بار بعد از تصدی این سمت، به چند کشور خاورمیانه سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ مقام‌های رسمی سازمان ملل اعلام کردند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان بعد از سفر به ترکیه، عازم عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، قطر و مصر می‌شود.

این نخستین سفر گوترش به خاورمیانه بعد از بر عهده گرفتن سمت دبیرکلی سازمان ملل متحد است.

 گوترش قرار است در عربستان سعودی با «سلمان بن عبد العزیز آل سعود» پادشاه، «محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد و «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولیعهد سعودی دیدار کند. وی همچنین قرار است در امارات متحده عربی نیز با رهبران این کشور دیداد داشته باشد.

گوترش همچنین با رهبران عمان و قطر نیز دیدار کرده و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و اعضای دولت این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

این مقام سازمان ملل همچین قرار است به بن رفته و در نشست وزرای گروه ۲۰ شرکت کند. گفته شده که وی در این نشست بر « اهداف توسعه پایدار  و همچنین بر نیاز به ساخت مجدد اعتماد عمومی در جامعه بین‌المللی برای حل بحران‌ها و چالش‌های امنیتی و صلح» تاکید خواهد کرد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از حضور گوترش در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ است و گفته شده که وی قرار است در این کنفرانس بر مسائلی چون دیپلماسی صلح، توجه به جلوگیری از درگیری‌ها و ایجاد تعهد قوی‌تر برای روابط میان چند ملت و همچنین اصلاحات سازمان ملل تاکید کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز