خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی پارلمان سوریه برای اصلاح قانون اساسی

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۸۱

پارلمان سوریه برای اصلاحات در قانون اساسی این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العهد، نمایندگان پارلمان سوریه برای اصلاحات در قانون اساسی اعلام آمادگی کردند.

نمایندگان سوری با اعلام این خبر، بر حفاظت از دو اصل تمامیت ارضی و تضمین عدالت اجتماعی به عنوان اصول اساسی و غیرقابل مذاکره در قانون اساسی این کشور تاکید کردند.

«پطرس مرجانی» رئیس فراکسیون امور بین‌الملل پارلمان سوریه در دیدار با هیات پارلمانی روسیه که به دمشق سفر کرده‌ است، با اعلام آمادگی پارلمان سوریه برای انجام اصلاحات در قانون اساسی اعلام کرد بحران به وجود آمده در سوریه باعث تغییرات زیادی در این کشور شده است که قانون اساسی می‌تواند توافق میان دولت و مردم را بازسازی کند.

وی با تاکید بر دو اصل تمامیت ارضی، تضمین عدالت اجتماعی و حاکمیت از آمادگی پارلمان برای انجام اصلاحات در قانون اساسی خبر داد.

مسکو پیش‌تر یک پیش‌نویس قانون اساسی به سوریه پیشنهاد کرده بود که طبق مفاد این پیش‌نویس اختیارات رئیس‌جمهوری کاهش و اختیارات پارلمان افزایش پیدا خواهد کرد.

در این پیش‌نویس واژه «عربی» نیز از نام «جمهوری عربی سوریه» حذف شده است تا شامل تمامی نژادهای غیر عرب سوری از جمله کردها شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز