خبرگزاری کار ایران

بیعت‌شکنی برخی از فرماندهان داعش با البغدادی

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۹۶

برخی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش بیعت خود با سرکرده این گروه تروریستی را شکستند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه، برخی از فرماندهان ارشد داعش در استان نینوای عراق، بیعت خود با «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را نقض کردند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد این فرماندهان با سر باز زدن از انجام عملیات انتحاری، بیعت خود با البغدادی را شکستند.

وی تاکید کرد این امر نشان‌دهنده از بین رفتن اتحاد موجود در بین سران این گروهک تروریستی است و شایعات مربوط به کشته شدن البغدادی باعث متزلزل‌تر شدن فرماندهان ارشد این گروه تروریستی در عراق شده است.

این منبع که نامش فاش نشده است، ادامه داد خودداری فرماندهان داعش از اجرای دستورات ابوبکر البغدادی باعث به وجود آمدن چند دستگی در این گروه تروریستی و برخوردهای مسلحانه عناصر وفادار به سرکرده داعش و طرفداران این افراد می‌شود.

پیش از این نیز «ابوعبدالله الشامی» که همسر و دو دختر خود را به عنوان نیروهای انتحاری به شرق موصل فرستاده و آن‌ها را مامور به انفجار خود در میان نظامیان عراقی کرده بود در این خصوص اعلام کرده بود: «بیعت با کسی که نام و نشانی از وی وجود ندارد، باطل است».

سران داعش در این خصوص با استناد به روایت‌های موجود به نقل از کتب «صحیح البخاری» و «ابن تیمیه» اطاعت از رهبر کشته شده یا مفقود شده را صحیح تلقی نمی‌کنند.

عناصر داعش در پی آغاز عملیات آزادسازی موصل و پیشروی نیروهای عراقی بسیاری از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده‌اند و نیروهای ارتش عراق با مسدود کردن راه‌های فرار عناصر داعش به سمت سوریه و محاصره تروریست‌های این گروهک در منطقه غربی موصل آماده وارد کردن ضربه نهایی بر پیکره گروه تروریستی داعش در عراق هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز