خبرگزاری کار ایران

واکنش کاخ سفید به حکم قاضی برای توقف دستور ترامپ

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۴۶

حکم یک قاضی فدرال سیاتل آمریکا برای توقف فرمان رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص منع صدور روادید و جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا خشم کاخ سفید را برانگیخت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیمز رابرت» قاضی فدرال سیاتل که از زمان «جورج بوش» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به این سمت منصوب شده است با صدور حکمی فوری، دستور اجرایی «دونالد ترامپ» را متوقف کرد.

کاخ سفید با ابراز خشم از حکم صادره این قاضی سیاتل، از این حکم انتقاد کرد.

حکم موقت صادر شده توسط جیمز رابرت به رغم امکان فرجام‌خواهی دولت و اصرار کاخ سفید به استمرار اجرای این دستور اجرایی باعث به چالش کشیده شدن «دونالد ترامپ» در روزهای نخست ریاست جمهوری وی خواهد شد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد با همکاری وزارت امنیت داخلی در حال بررسی این حکم و همچنین تاثیر آن بر فرمان اجرایی صادر شده توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده هستیم.

«جی اینسلی» فرماندار واشنگتن نیز با استقبال از حکم جیمز رابرت، قاضی سیاتل اعلام کرد رئیس‌جمهور هم از قانون فراتر نیست.

«باب فرگوسن»، دادستان این ایالت نیز در پی صدور حکم این قاضی اعلام کرد دستور اجرایی ترامپ را متوقف می‌کند و انتظار دارد دولت نیز به حکم صادره توسط دادگاه احترام بگذارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز