خبرگزاری کار ایران

خودزنی تروریست‌ها در سوریه؛

«احرار الشام» علیه النصره اعلام جنگ کرد

درگیری‌ها میان برخی از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه، تشدید شده و در این میان، گروه موسوم به «احرار الشام» علیه گروه «جبهه النصره» اعلام جنگ کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، درگیری‌ها میان گروه‌هایی از معارضان سوری و گروه تروریستی جبهه النصره در غرب حلب و استان ادلب در شمال سوریه تشدید شده است.

یک منبع در میان معارضان سوری اعلام کرد، عناصر النصره با عناصر گروه‌های معارضی، که با گروه «احرارالشام» ادغام شده‌اند، درگیر شده‌اند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) نیز اعلام کرده است که طرفین در این درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین و متوسط استفاده می‌کردند.

درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های معارض ادغام شده با«احرارالشام» با عناصر گروه جبهه النصره پس از آن صورت گرفت که النصره مواضع «جیش الاسلام» در ادلب و غرب حلب را هدف حملات خمپاره ای قرار داد که به کشته شدن شماری غیرنظامی منجر شد.

در همین حال، احرارالشام» با صدور بیانیه‌ای، از جبهه النصره خواست حملات خود را متوقف و با طرح پیشنهادی برای تشکیل فرماندهی سیاسی و نظامی واحد برای تمامی گروه‌های مسلح در شمال سوریه موافقت کند.

«احرار الشام» همچنین النصره را به جنگ تهدید کرده و هشدار داده است در صورت مخالفت با این طرح پیشنهادی، مواضع و استحکامات آن را هدف قرار خواهد داد.

کد خبر : ۴۵۲۸۲۷