خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۷۷

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهورآمریکا و نخست‌وزیر هند، پیشروی ارتش سوریه، واکنش سخنگوی کاخ‌سفید به کمک دولت سابق آمریکا به فلسطین، دیدار پادشاه اردن از روسیه، عملیات کمیته‌های مردم یمن علیه نیروهای ارتش سعودی، استقبال آمریکا از برقراری آتش‌بس در سوریه، ابراز خرسندی مقام مالزیایی از خروج آمریکا از توافق تی‌پی‌پی و انتقاد سفیر عربستان در آنکارا از مواضع دولت ترکیه از مهمترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در تماسی تلفنی بر گسترش روابط بین واشنگتن و دهلی‌نو تاکید کردند.

- ارتش و نیروهای جبهه مقاومت توانستند کنترل روستای «خریشه» واقع در شمال شرق حلب را به دست بگیرند.

- سخنگوی کاخ سفید در دولت اوباما در واکنش به افشا شدن کمک مالی ۲۲۱ میلیون دلاری در ساعات پایانی فعالیت وی، از احتمال پس گرفتن این کمک مالی توسط دولت جدید خبر داد.

- وزارت خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را محکوم کرد.

- «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود در صورت نگه داشتن نفت عراق اکنون داعش هم وجود نداشت، اعلام کرد که نفت عراق متعلق به مردم این کشور است و هر سخن دیگری بر خلاف این سخن کاملا مردود به شمار می‌رود.

- «عبدالله دوم» پادشاه اردن به مسکو سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار و در خصوص تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه و مبارزه با تروریسم با وی گفت‌وگو می‌کند.

- نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دفع عملیات نظامی ارتش سعودی در استان‌های «لحج» و «تعز» شماری از نظامیان ائتلاف را از پای درآوردند.

- «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از برقراری آتش‌بس در سوریه گفت که آمریکا از تمامی اقدام‌هایی که منجر به کاهش خشونت شود، استقبال می‌کند.

- وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی با استقبال از خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد دوسوی اقیانوس (تی‌پی‌پی) گفت با خروج آمریکا قادر به صادرات کالاهای بیشتر به اروپا، آفریقا، هند، چین و ایران خواهیم بود.

- سفیر عربستان در آنکار از تغییر موضع دولت ترکیه در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز