خبرگزاری کار ایران

ترزا می به عنوان اولین مقام رسمی خارجی با ترامپ دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۲۹

نخست وزیر انگلیس در روزهای آینده با رئیس جمهوری جدید آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «شان اسپایسر» سخنگوی جدید کاخ سفید امروز -یکشنبه- اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری جدید آمریکا روز جمعه در کاخ سفید پذیرای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواهد بود.

وی این دیدار را فرصتی برای دوطرف توصیف کرد که در آن می‌توانند روابط ویژه‌ای بین دو کشور برقرار کنند.

ترامپ که جزو موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، قرار است در این دیدار یک توافق تجاری دوجانبه با انگستان به امضا برساند.

اسپایسر افزود که دیدار دونالد ترامپ با «انریکو پنا نیه‌تو»، رئیس جمهوری مکزیک و گفت‌وگو در خصوص مسائل امنیتی دوجانبه و همچنین مشکل پناهندگان از دیگر برنامه‌های رئیس‌‌جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد دیدار روسای جمهور آمریکا و مکزیک روز گذشته - شنبه- طی یک تماس تلفنی بین ترامپ و پنا نیه‌تو برای تاریخ  ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی جدید کاخ سفید خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ، روز گذشته با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و دو طرف برای دیدار در روزهای آینده به توافق رسیدند.

ترامپ در نظر دارد توافق تجارت آزاد در آمریکای شمالی که در سال ۱۹۹۴ میلادی بین سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک به امضا رسیده است را بازنگری کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز